helt fantastiskt!

_Runaway_

Trådstartare
Hunden vågade bada idag! :o Hon simmade till och med. hade spårlinan på sig, och hon for hit och dit, hämtade pinnar, blad och vass och kastade sig hit och dit!
 
vissa hundar vägrar bada (vi var med träningsgruppen och badade och med var två hanhundar som enligt ägaren enbart ville doppa tassarna. dock blev båda helt förälskade i min labbeHANE och simmade glatt efter :D), och det är roligt med badande hundar! klart man blir glad om de plötsligt börjar simma!
 
Dom ser så gulliga ut! Hon dök till och med. det var en vasspinne som "stod" en bit under ytan, och den fick ju inte ligga där och skräpa! Så hon dök ner och hämtade den. Hon har varit reserverad för vatten förut, men med dummiens hjälp gick det bra. Men en gång fick jag gå i och hämta den, för den kom för långt ut... Och jag var INTE klädd för bad! :angel:
 
Härligt! Vår hund var kaxig förra sommaren och gav sig ut i en sjö, bara några meter men ändå! Men helt plötsligt märkte han nog att tassarna inte nådde botten och blev rädd så matte sprang ut och bogserade honom till grundare vatten. Jag var verkligen inte klädd för bad i mina nyinköpta kläder....men vad gör man inte för sin plutt?! Dessutom satt det tyskar på andra sidan sjön och skrattade åt oss. Vår hund har både badat och simmat efter denna händelse så det var kanske inte så farligt. Men obehagligt var det när han man såg hans skräckslagna ögon som tittade på mig!
 
Skoj! :)
Jag skulle bli jätteglad om någon av mina hundar skulle våga sig på att simma. :p
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok ...som jag hade mellan 2006 och 2022 och har beviljat fram till juni 2024 som det är just nu... Idag var det bistert. En av låsgubbarna...
Svar
3
· Visningar
723
Senast: IngelaH
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 034
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 686
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 072
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp