Helt otroligt.

Så sjukt att man kräks. Jag har sett flera senaste dagarna som har delat med sig av sina våldtäkter i sociala medier, vad de minns och vad de inte minns. Jag började tänka tillbaka på mina egna erfarenheter och insåg hur ruskigt likt det var. Jag minns att den ena var tidigt på hösten, för det var en bit in i terminsstart men fortfarande ganska varmt ute. Den andra på vintern för det var under ett snöbollskrig. Men jag vet inte vilken månad. Jag minns i detalj vad som hände, och självklart med vem, men inte riktigt vilka andra som var där. Förutom i ena fallet som jag fick sällskap av en killkompis hem och vi pratade. Likt i Cissi Wallins fall så berättade jag vad vi hade "gjort" men inte om det var med samtycke eller inte. I de andra fallet mötte jag några tjejer från min skola på vägen hem och skulle säkert kunna peka ut en utav dem i skolkatalogen. Kommer ihåg vad jag hade på mig första gången men inte andra gången. Men det är väl det. Men, självklart, minns jag precis vad som hände. Jag har ju tänkt på det nästan varje vecka sen dess.
 
Ja exakt :nailbiting:
Hur länge är det tills det är val i USA :confused:

Det absolut viktigaste är mid-terms nu i November. Om demokraterna tar tillbaka på Representanthuset och Senaten kommer dels Trump inte att kunna driva igenom ytterligare lagar (plus då att om Kavanaugh inte blivit vald så kommer han inte att bli det eftersom det krävs en majoritet som röstar för) plus att det finns ökade möjligheter till 25th Amendment dvs att om Trump inte anses vara kapabel att vara President kan han avsättas pga sjukdom. Psykisk eller fysisk specificeras inte.

https://en.wikipedia.org/wiki/Twenty-fifth_Amendment_to_the_United_States_Constitution#Bayh–Celler_proposal

Det här är alltså efter att presidenten (i Trumps fall antar jag) blivit impeached-

https://en.wikipedia.org/wiki/Impeachment_in_the_United_States
 
Att han inte har alla hemma är väl rätt välkänt. Men vad exakt i klippet är det du reagerar på?
Att han hånar och gör narr av en kvinna som blivit utsatt för sexuellt våld. Dessutom ljuger han; hon minns väldigt många viktiga detaljer av det som hände. Oavsett allt så står inte landets president och hånar en utsatt kvinna på det sättet - hans parti borde avsätta honom.
 
Att han hånar och gör narr av en kvinna som blivit utsatt för sexuellt våld. Dessutom ljuger han; hon minns väldigt många viktiga detaljer av det som hände. Oavsett allt så står inte landets president och hånar en utsatt kvinna på det sättet - hans parti borde avsätta honom.
Missade att det handlade om en specifik person.
 
Ja exakt :nailbiting:
Hur länge är det tills det är val i USA :confused:

2020. Ny president tidigast i januari 2021.

Vi har "mid term" val November 6 2018 da vi valjer 33 av Senatorerna och alla 435 "representatives" i "The House of Representatives". Om Demokraterna da kan rucka balansen lite sa de atminstone inte ar i minoritet sa skulle det stoppa mycket av Vita Huset's dumheter och sadana som Kavanaugh skulle ha sa mycket svarare att bli valda. Manga ger honom sitt stod endast och alenast for att han ar en stark abort motstandare.:rage::yuck:
 

Liknande trådar

Tjatter Ska ju en tur till USA och sällskapet jag åker med har en massa mediciner och verkar inte ta på allvar riktigt de här med att fixa rätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 343
Senast: sthu
·
  • Artikel
Hästnyheter Femte hästen att bjudas in till Elitloppet 2024: Amatörhästen och uppstickaren A Fair Day. – Välkommen A Fair Day till Elitloppet, sa...
Svar
0
· Visningar
80
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Hjälp, Jag har en kompis i USA som jag arbetat ihop med för ett antal år sedan, nu vill jag hitta på någon bra julklapp till henne. Hon...
Svar
18
· Visningar
714
Senast: Flixon
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp