Helt stört..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare wingil
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 2 086
W

wingil

Gör jag fel? :) Satte ut mina saker på annons på buke. Att man kunde maila för komplett lista.. folk mailar och får en låååång lista över nytt och bättre begagnat jag säljer där även nyprisen står utskrivna. Skriver att sakerna säljs till bästa bud typ.. alltså att man ska ge bud men inte skambud och ev frakt står köpare för.
Men ingen svarar :( Vill de inte ge bud? Vågar de inte? Eller är mina saker så hemska :p nått tycker man väl att man borde få sålt :crazy:

Försäljningstaktik önskas :D

Sv: Helt stört..

Många är nog bara nyfikna när de ber om en lista, sen så måste man tyvärr dra ner priset rejält för att folk ens ska nappa, även om saken ifråga har lapparna kvar.
Sen blir folk nog lite osäkra när man skriver bud, det är lättare om du skriver ett pris och så får folk sen pruta om de tycker att priset är för högt.

Många tycker det är svårt att sätta ett pris själv. Jag själv svarar inte på annonser där jag får ge ett bud själv, utan jag vill veta vad säljaren har tänkt sig för pris.

Men jag vet ju inte vad jag vill ha för skiten :crazy: har så svårt att bestämma andra handsvärdet..

Sätt bara ut ett hyfsat rimligt pris och skriv sedan att man kan pruta.
Voila! :angel:

Jag gillar inte heller att behöva sätta priset själv utan vill ha en uppfattning om vad säljaren tänkt sig, såvida det inte är nåt jättespeciellt som jag verkligen letat efter. Sen vill jag ha snabba affärer och inte behöva vänta på om nån annan ev bjuder över mig.

Jag är en sån sm föredrar loppis före auktion för då vet man att det är först till kvarn som gäller.

Men är ju inte auktion.. är ju säljes till bud.. inte budgivning..

Dvs säger de 20 och jag tycker det e bra så är det klart där.

Prova att sätta ut det på Tradera, där folk får bjuda vad de tycker det är värt.
Jag satte ut en annons på en syntetsadel på 700 kr här på Bukefalos, inte ett enda svar. Satte sedan ut den på Tradera med utgångsbud på 500 kr. Och jag fick den såld för 1 100 kr.

shampiz skrev:
Prova att sätta ut det på Tradera, där folk får bjuda vad de tycker det är värt.
Jag satte ut en annons på en syntetsadel på 700 kr här på Bukefalos, inte ett enda svar. Satte sedan ut den på Tradera med utgångsbud på 500 kr. Och jag fick den såld för 1 100 kr.
Gjorde samma sak, satte ut en äldre lädersadel för 1000 kr på Buke, intresserade men ingen kom till skott. Satte då ut den på Tradera för 800kr och fick 1200 för den :) :bow:

Det är lättare att få saker sålda om man har ett utgångspris. På saker som har lappar kvar dvs helt oanvända bör priset ligga kanske på 3/4 av nypris. På saker som är begagnade men i bra skick bör priset vara max halva nypriset. Sen lägre o lägre ju mer använda sakerna är. Har både köpt och sålt mycket begagnat, här är några tips:

-alltid bilder på grejerna
-ange nypris och hur gamla sakerna är
-sakerna ska vara rena och hela el otroligt snyggt lagade.
-var beredd på att folk försöker pruta, tänk över vad som är ditt minipris för sakerna. Man säljer ju det som man själv inte vill ha kvar, och då är det väl bättre att gå ner i pris och bli av med sakerna än att ha kvar dem för att man begär för mycket? Som köpare vill man känna att man gjort en riktigt bra affär.
-tillämpa paketpris el rabatt om man köper flera saker.
-var ärlig i annonsen. Överdriv inte skicket på varan.

Lycka till!

Får testa tradera då :)

Har bilder och kan ju ordna på det jag inte har då allt är hemma och har kamera :D

Typ nytt *peka kassar med saker och prislapparna kvar* :p

wingil skrev:
Gör jag fel? :) Satte ut mina saker på annons på buke. Att man kunde maila för komplett lista.. folk mailar och får en låååång lista över nytt och bättre begagnat jag säljer där även nyprisen står utskrivna. Skriver att sakerna säljs till bästa bud typ.. alltså att man ska ge bud men inte skambud och ev frakt står köpare för.
Men ingen svarar :( Vill de inte ge bud? Vågar de inte? Eller är mina saker så hemska :p nått tycker man väl att man borde få sålt :crazy:

Försäljningstaktik önskas :D
Hej,

Jag tror att du ska försöka specificera det lite mer så blir du med säkerhet av med sakerna. Kikade som snabbast nu på Bukes annonser men vet inte vilken som är din?

På dem som det står "massor av hästsaker till salu, maila för lista" så bläddrar åtminstone jag bara förbi. Jag vill veta mer specefikt VAD du har att sälja om jag ska bli intresserad.

Gärna bilder så man ofta köper med ögonen...

Många har kommit med bra råd, och jag håller med Odie i alla punkter! :bow:

(Btw så är jag intresserad av lite grejer, men kan inte bestämma mig för vad som pengarna ska räcka till. :angel: )

Jag skulle hur gärna som helst köpa vissa saker av dej :)

Men tyvärr måste jag nog betala hyran...annars blir nog inte hyresvärden så glad ;)

Dessutom ska jag SÄLJA vissa saker själv..inte köpa.... ;)

Jag har letat efter vissa specifika saker, och har då begärt listor av de som erbjudit sådana. Jag har ju även hoppats att de ska ha något mer som intresserar mig än just den specifika nosgrimman eller benskyddet (som jag vet är svåra att få tag i) eller vad jag söker just då.

Men finns inget på listan som intresserar mig så köper jag ju såklart inget... :idea: Det måste man ju räkna med när man lägger ut en sådan annons. Har själv kört den varianten, och fått både intresserade svar och inga svar.

Tradera funkar bättre om man har mycket "småkrafs" att sälja, men det ska vara bilder på objekten, annars bjuder åtminstone inte jag. ;)

Ett fel kan vara att man mailar för att få en lista och inte får någon, det hände mig. Åtminstonde tror jag det var din annons. Observera, jag säger inte att det är du som har missat. Det kan säkert bli fel på olika sätt. ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 498
Senast: Lavinia
·
Äldre Jag är helt novis på området. Tycker överlag att det verkar krångligt att sätta sig in i vad som gäller. Jag köper mkt på Tradera tex... 2
Svar
26
· Visningar
4 302
Senast: Rosett
·
Utrustning Om ni säljer begagnad utrustning hur mycket sänker ni priset utifrån nypriset? Förstår att det är olika beroende på slitage. Men låt...
Svar
7
· Visningar
1 854
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Ibland bevaras ens drömmar.... Så blev det i mitt fall .... igår! För att göra en lång historia kort; Som den pryltokiga... 2
Svar
26
· Visningar
4 527
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka