Helt stört..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare wingil
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 2 086
Sv: Helt stört..

Jag tror att det finns många som mest bara är nyfikna.
Det är samma sak om du ska sälja en häst, hund eller gräsklippare via internet.
Det finns folk som bara tycker att det är kul att maila :smirk:

En annan sak du ska tänka på är att om sakerna ska fraktas så kostar det en hel del. Om det tex handlar om en grimma som kostar 100:- ny och du säljer den för 50+frakt så kommer du nästan upp till fullpris. Alltså går det inte att ta ut några högre priser på begagnar, även om det inte ens är använt.
Lite beroende på vikt, prisklass mm så bör det ligga på max 50% av nypris om folk ska nappa på det.
Och sätt dej och skriv ner ett pris på alla saker så får köparna pruta. En köpare vill oftast veta ungefär vad du tycker varan kan vara värd.
Annars kan du lägga ut sakerna på Tradera :idea:

Nu bygger jag hemsida med fakta på allt inkl nypris och mitt pris och bilder på allt. Och tänker lägga länken som annons. Är det smart? Sen tänker jag skriva att paketpris kan erbjudas om man köper flera saker mm..

är det smart? För då finns ju all fakta bilder mm på ett ställe :) Och sorterat efter kategorier :p

Jag har svarat alla vars mail kommit fram..
tog iof bort annonserna nyss men pma så kan du få en lista :) Eller så väntar du tills jag kodat ihop min sida :D

Tycker din ide är jättebra..:D
Jag tittar alltid på dom länkarna när jag läser en intressant annons...:)

Skulle nog gissa på att det inte vet vad du tycker är ett skambud. Som sagt alla har vi olika åsikter och det hjälper nog inte om du skriver nypriserna. Det är ju inte det man vill veta när man köper något. Det är kvaliten, märke och hur gammalt det är. Och givetvis priset.

Detta är min personliga åsikter!

//Malin

Du får gärna pm:a listan eller länken när den är klar!!

wingil skrev:
Gör jag fel? :) Satte ut mina saker på annons på buke. Att man kunde maila för komplett lista.. folk mailar och får en låååång lista över nytt och bättre begagnat jag säljer där även nyprisen står utskrivna. Skriver att sakerna säljs till bästa bud typ.. alltså att man ska ge bud men inte skambud och ev frakt står köpare för.
Men ingen svarar :( Vill de inte ge bud? Vågar de inte? Eller är mina saker så hemska :p nått tycker man väl att man borde få sålt :crazy:

Försäljningstaktik önskas :D

Kan inte du pm:a mig listan??

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 498
Senast: Lavinia
·
Äldre Jag är helt novis på området. Tycker överlag att det verkar krångligt att sätta sig in i vad som gäller. Jag köper mkt på Tradera tex... 2
Svar
26
· Visningar
4 302
Senast: Rosett
·
Utrustning Om ni säljer begagnad utrustning hur mycket sänker ni priset utifrån nypriset? Förstår att det är olika beroende på slitage. Men låt...
Svar
7
· Visningar
1 854
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Ibland bevaras ens drömmar.... Så blev det i mitt fall .... igår! För att göra en lång historia kort; Som den pryltokiga... 2
Svar
26
· Visningar
4 527
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka