Heltid en sommar till

Jag söker ju alla möjliga jobb, men det jag har bäst chans på är ju heltid inom park. Och jag törs inte be om lägre tjänstgöringsgrad. Vill liksom inte vara obekväm och ses som osamarbetsvillig. Så jag kavlar upp ärmarna och är beredd att jobba heltid. Plikttrogen som jag är.

Jobbet som jag var på intervju för idag och det jobbet jag sökt på förra årets arbetsplats har båda flextid och hemgång tidigare på fredagar. Så boendestödet kan jag ha fredag eftermiddag. Men terapin är svår att flytta på. Jag kan möjligen få ändra tiden till sent på måndagar varannan vecka.

Och att ha ett liv får jag ju glömma.
 

Att be om ledighet eller möjlighet att lägga upp sin arbetstid lite annorlunda vissa veckor pga vardagen är inget konstigt. Oavsett om det tas upp inför en tjänst man söker eller i en befintlig.

Det är så ”alla” gör, försök tänka bort tankarna att du är jobbig som frågar.

Det enda negativa som som kan hända är att du får information om att det inte är möjligt (helt eller delvis) och det innebär faktiskt inget mer än att det då ser ut så som du redan har föreställt dig.

Får du ett ja, så öppnar sig så många möjligheter! Men för att kunna få ett ja måste frågan ställas. Och högst troligt blir de inte ens förvånade, det är ingen ovanlig undran, så jag hoppas du vågar!
 
Att be om ledighet eller möjlighet att lägga upp sin arbetstid lite annorlunda vissa veckor pga vardagen är inget konstigt. Oavsett om det tas upp inför en tjänst man söker eller i en befintlig.

Det är så ”alla” gör, försök tänka bort tankarna att du är jobbig som frågar.

Det enda negativa som som kan hända är att du får information om att det inte är möjligt (helt eller delvis) och det innebär faktiskt inget mer än att det då ser ut så som du redan har föreställt dig.

Får du ett ja, så öppnar sig så många möjligheter! Men för att kunna få ett ja måste frågan ställas. Och högst troligt blir de inte ens förvånade, det är ingen ovanlig undran, så jag hoppas du vågar!
Jag nämnde idag att jag går i en terapi för en fobi och att jag skulle försöka ändra tiden och de sa det att det går under flexen om det är så att jag behöver gå på arbetstid. Men jag känner mig lite matt över att jag ska orka både terapi och boendestöd och ett heltidsjobb. Och att fråga om kortare arbetstid känns jättejobbigt.
 
Senast ändrad:
Jag nämnde idag att jag går i en terapi för en fobi och att jag skulle försöka ändra tiden och de sa det att det går under flexen om det är så att jag behöver gå på arbetstid. Men jag känner mig lite matt över att jag ska orka både terapi och boendestöd och ett heltidsjobb. Och att fråga om kortare arbetstid känns jättejobbigt.
Du behöver ju inte fråga om kortare arbetstid. Har du minus på flexen så dras det av lönen. Dvs det blir samma sak som om du haft kortare arbetstid.
 
Jag hade sån oro och vånda innan jag vågade fråga min dåvarande chef ifall jag kunde få jobba hemifrån en dag/vecka, förlänga lunchen och därmed rida dagtid under vintern.

Det var inga som helst problem, chefen var bara förstående över att jag mådde bra av dagsljus och motion.

Sen justerades det så jag kunde rida flera dagar/vecka, just för att det märktes att det gav bra effekt på jobbet.

Så man vet aldrig innan man frågat. Det värsta som händer är ju att du får ett nej och då är du i samma läge som nu. Arbetsgivare vill en oftast väl, men de är inga tankeläsare.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Skriver anonymt då jag inte vill hänga ut min arbetsplats. I eftermiddags fick jag som ett riktigt knytnävsslag i magen på jobbet. Har...
2
Svar
26
· Visningar
3 379
Senast: aprilmaj
·
Hästmänniskan Har varit på intervju i fredags ang ett hästjobb... har ett ganska högt ansett jobb i dagsläget, i chefs position, på en väl ansedd...
Svar
6
· Visningar
1 135
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp