Bukefalos 28 år!

Hembys Little Mitch

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

cissiny

Jag kan ha fel för mig - men jag tror inte att han är godkänd (ännu?)? Någon som vet om han visats, om han använts i avel?

Himla läcker hingst! Kan förresten en New Forest godkännas om den är kat B?

Stammen har jag, men är nyfiken på just om han visats. :D

Tack på förhand!

Mvh Cissi
 
Ja, Hembys Little Mitch är visad för ett antal år sedan, ej gdk. Hittar tyvärr inte poängen. Han var även anmäld till avelsvärderingen för ett par år sedan, men dök inte upp på plats.
NF-hingstar kat B kan godkännas, tex är både Sörbys Magnific RNF 125 och Tomacs Herkules RNF 138 (tyvärr båda numera kastrerade) B-ponnyer.

Hlsn Helena
 
Tack! :D

Han var jättefin, såg ju honom nästan enbart under ryttare iofs :D.

Mvh Cissi
 
Han är super. Jag skulle vilja se honom i mitt stall... Han är ju (eller var i alla fall) väl till salu?

Han är väl den enda hingsten som är kvar efter Skogs-Max, eller är jag helt fel ute Helena?
 
Det hade ju verkligen varit nåt för Mini :idea: :D Han var jättefin! :love:
Yrrol var ju också något alldeles extra :love: :love: :love: ryttaren har bara haft honom i 6 veckor, det var andra tävlingen med Msv för honom... :eek: En sån hade nog också passat Mini :D (jag är vansinnigt svag för welshar... :love:)

Mvh Cissi
 
Yrrol är jättefin. Att hon bara haft honom 6 veckor (lån från stuteriet) märks inte, men den tjejen är jätteduktig, även på de andra ponnysar hon ridit. Det är sista året hon rider b-ponny, ingen som känner stuteriet som äger honom? :angel:
 
Hembys Little Mitch visades 1995 i Klippan i alla fall enligt katalogen från det året. Men liksom Helena har jag inga poäng noterade. Det var dock på den tiden då hingstar med 38 p eller mer skickades vidare till finalen och dit gick han inte så under 38 i alla fall.
Little Mitch visades för övrigt på utställningen i samband med new forest SM i fjol och fick då 88777=37p. Att han hoppar bra vet väl de flesta men själv blev jag förvånad över hur trevlig han också var i dressyren där. 66,54 % i Lätt B:1 och 61,03 % i lätt A:4 och andraplacerad i båda bland B-ponnyerna.
Skulle onekligen vara intressant att se vad hingstpremieringsnämnden skulle säga om honom idag, men troligen räcker väl inte exteriören.
 
Sv: Hembys Little Mitch

ja visst är han fin skulle kanske ha tävlat honom på en klubbhopptävling. han står i mitt stall. han och hans ägare har kommit jättelångt.:)
 
Sv: Hembys Little Mitch

Och därför låser jag tråden eftersom de senaste inläggen inte tillfört något nytt.

/moderatorn
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 296
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 505
Senast: Görel
·
C
Avel Borde ju sova nu egentligen... Men fick ett infall och kikade på Underworld i den danska hingstlistan. Helt plötsligt är det...
Svar
12
· Visningar
2 529
Senast: Larka
·
C
Avel Sitter och spånar litegrann apropå att en del, säkert bra, hingstar sänks till V helt enkelt för att de får för få bedömningsbara...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 215
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp