Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
O

Onnie

Måste få fråga en sak som ni säkert kan svara på. Hur länge höll ni "hemligheten" för er själva? Alltså inte ens talade om för er sambo att ni var gravida? Det kan ju vara falskt alarm, eller att det blir ett tidigt missfall och är det inte bättre då att vara på den säkra sidan innan man kläcker en sån nyhet?! Kan ju få oanade konsekvenser, både positiva och negativa!

///Onnie
 
Sv: Hemlighet

Jag berättade när jag tänkte göra testet och sedan sprang vi och läste av resultatet tillsammans!
Vår bebis var välplanerad, så jag visste att sambon skulle bli lika glad som jag!
 
Sv: Hemlighet

Hur länge höll ni "hemligheten" för er själva?


En minut cirka.... :smirk:
Tills jag fick tag på honom (han jobbade när jag gjorde testet....)


Av någon anledning ville jag vara ensam när jag gjorde testet.
Trots att vi ville ha barn, och sedan länge slutat att skydda oss...
Vet fortfarande inte varför... :confused:
 
Skulle det vara fel att hålla hemligheten för sig själv ett par veckor? :devil: Även om jag tror att det skulle bli jättesvårt att hålla en sån hemlighet för sig själv. Verkar ju som de flesta har berättat med en gång, men en annan fråga då: När berättade ni för er övriga omgivning?!
 
Sv: Hemlighet

Familjen fick veta direkt.
Efter "de magiska tolv veckorna" fick de närmsta vännerna veta.
Strax innan ultraljudet började vi väl "prata högt" om det.


Jag tycker, att om man har tänkt behålla barnet, och har en fast partner, då ska man berätta om resultatet av testet så snart som möjligt. Då är man två om det! :crazy:
 
Sv: Hemlighet

jag berättade för sambon på en sekund och för resten av världen inom fem minuter... vad som än händer senare vill man ju dela även den händelsen med sambon och vänner.
 
Sv: Hemlighet

Med första var min karl med när jag gjorde testet, men då hade vi "anant" det ett par veckor men inte vågat testa... (hur fåning är man på en skala?) Andra gången tog det så lång tid så jag började ge upp om att jag överhuvudtaget skulle kunna bli gravid igen, återigen tvärfåning... Den gången gjorde jag testet själv, men när jag berättade för min karl så hade han redan förstått... :angel: :love: Men båda våra två var plannerade och efterlängtade!

Jag ser ingen andledning till varför jag skulle hålla det hemligt för karln, skulle det bli missfall så är det skönare att vara två om det, och det är lättare att förklara hur man mår och känner sig.

För övrig släkt och vänner så var det väldigt varierande, men första gången väntade vi till efter 12 veckor minst, men den här gången gissade en hel del av våra vänner och släktingar det betydligt mycket tidigare, mycket för att de flesta visste om att vi försökte, och sen är det svårt när man är en rödvinstant att helt plötsligt tacka nej... :angel:
 
Sv: Hemlighet

vi gjorde testet tillsammans, eftersom vi planerade bebben så vill ju karln vara med lika mkt som jag på allt.... :)
 
Sv: Hemlighet

För sambon berättade jag det med en gång. För min närmsta vän i V.6. Är nu i V 12 och har inte berättad det för någon mer. Vill nämligen gå på första läkarbesöket först. Idag ringde dock BM och sa att vi måste flytta fram mitt läkarbesök med tre veckor, skulle egentligen varit där på onsdag nästa vecka men då komer inte läkaren, onsdagen därpå kunde inte jag pga arbete.

Min väninnas foster var dött när hon kom till sitt första läkarbesök, därför har vi valt att vänta tills efter det, ifall ifall. Detta innebär att om allt är bra, så går vi ut med "nyheten" i V.15. Känns skönt då den kritiska perioden är över då.
 
Sv: Hemlighet

Den dagen jag ska ha barn så är säkert sambon med när jag gör testet, annars får han reda på det direkt. Jag har även tänkt att berätta för min närmaste familj så fort det känns bra, även om det skulle sluta i missfall så vill jag att de ska veta det. Vänner och sånt blir väl efter vecka tolv, med några undantag kanske. :)
 
Vad ni är kloka! Vad skulle man ta sig till utan er! Man lär sig mycket på Buke. ;)

Vad gäller sambon så kan man väl förmodligen inte hålla en sån hemlighet för sig själv, men familj och vänner får vänta...med tanke på alla risker som finns. Men jag har tänkt på en annan grej också...

Om det lilla pyret inte är planerat, hur ställer man sig till det faktum att man är gravid då?! Även om man bägge två gärna vill ha barn men att tajmingen är illa vald (eller inte vald kanske man skulle kunna säga) löser/klarar man det ändå?! Det finns väl kanske ingen tidpunkt som är bättre än någon annan men förstår ni vad jag menar?!
 
Sv: Hemlighet

Onnie skrev:
Om det lilla pyret inte är planerat, hur ställer man sig till det faktum att man är gravid då?! Även om man bägge två gärna vill ha barn men att tajmingen är illa vald (eller inte vald kanske man skulle kunna säga) löser/klarar man det ändå?! Det finns väl kanske ingen tidpunkt som är bättre än någon annan men förstår ni vad jag menar?!

Ska man börja funder över tajmingen så är det väldigt sällan rätt... Men det är klart det beror ju mycket på vad man har plannerat det närmsta året, men tack och lov tar det ju minst nio månder innan leverans så man hinner att lösa mycket praktiska saker. Har man bara ett hyfsat stadigt förhållande där båda är inställda på att klara det så är chansen stor att det kommer att bli väldigt lyckat! Men som sagt vet man ju aldrig vad livet har i beredskap så det är lika bra att leva här och nu!
 
Sv: Hemlighet

Jag märkte inte att jag var gravid föränns i 12 veckan så det var en hemlighet för alla, även mig fram till dess........ :D
Sen tror jag att de flesta fick veta det på en gång...... Nickan fick veta det först eftersom hon var med när jag tog testet!! :)
 
Sv: Hemlighet

Vid båda mina graviditeter var min sambo med vid testen. Han är ju lika delaktig som jag och skulle nåt gå fel så vill man ju inte vara "själv". Vi berättade de glada nyheterna för familj och vänner efter 12:e veckan.
 
Sv: Hemlighet

Mmmm....och det var en upplevelse jag SENT skall glömma! :bump:
 
Sv: Hemlighet

Själv vet jag inte hur hemligt jag höll det *har glömt*

Tror de allra flesta visste innan vecka 10 iaf :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 313
Senast: Elendil
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 629
Senast: Nixehen
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 175
Senast: Skjøldur
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 738
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp