hemlös kanin..

S

Sockeplast

...en av miljoner, men ändå :crazy: min kompis har hittat en liten bortsprungen/utslängd vädur på sin tomt för några dagar sedan, och hon har satt upp lappar i försök att hitta ägarna. Men ingen har hört av sig. Så antagligen är det ännu en unge som har tröttnat på sin "leksak" och föräldrarna vet inte bättre än att släppa ut den i det fria.
Nu är det så att min kompis inte kan ta hand om kaninen, och då jag redan har två kaniner undrar hon om jag är intresserad av att ta hand om den. kan ju tänka mig göra det men funderar bara över lite saker..
jag har inte haft möjlighet att se den ännu och vet inte riktigt i vilket skick den är, men har fått höra att den verkar pigg, och äter och dricker.
Men bör man ta den till veterinären ändå?
Tror ni att kaninen kan ha dragit till sig parasiter eller nåt när den härjat runt?
Är ju orolig för att ta hem den till mina kaniner om den kan bära på nåt
Är det kanske helt och hållet dumt att introducera en ny kanin till två som levt tillsammans i 4 år och inte träffat så många andra?
det är en kastrerad hane och en hona (syskon) som har en stoooor bur så platsför en till finns det ju. den herrelösa är med största sannolikhet en hona.

kanske några kunniga kaninmänniskor här på buke som har lite bra förslag och tips? :bow:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: hemlös kanin..

Ja.. Det finns ju vääldigt många dumma människor som inte klarar att ha ansvaret för ett djur !

Jag tycker att du borde ta henne till vetrinären och kolla så allt är under kontroll ! Man vet ju inte om där är som parasiter och smittar dina små ulltottar !
 
Sv: hemlös kanin..

jao, att ta den till vet. kan ju vara bra.
men , enligt mig , så tycker inte JAG att det behövs om du inte ser något fel på kaninen. om du förstår vad jag menar. men helt klart bäst är väl säkert om vet. kan ta en titt på den :)

jag skulle inte släppa in den nya hos dina gamla, pga att de kanske kan börja bråka... och då måste du ju ha tre burar ist för två..
 
Sv: hemlös kanin..

vi ska ta henne till veterinären den här veckan iaf, sen får man se vad som händer..
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 284
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 141
Senast: geting
·
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 460
Senast: karl_h
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 417
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp