Hemma efter MF?

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

Alfhild

Jag har nyligen fått mitt andra missfall på ganska kort tid (v 10 första gången och v 8 andra gången). Jag jobbar som doktorand och när jag ringde in till min handledare för att berätta vad som hänt och tala om att jag inte kunde komma in den dagen fick jag veta att "det nog var bäst att jag kom tillbaka så snart som möjligt nu när det är så mycket att göra". Jag gick tillbaka till jobbet efter att ha stannat hemma en dag (likadant första gången), men det kändes ju inget vidare, eftersom jag var otroligt ledsen och hade ont. När jag var på ultraljud så sade inte den läkaren något om ev. sjukskrivning eller så, och jag var för ledsen för att komma ihåg att fråga. Finns det någon mer härinne som har erfarenhet av missfall, och hur länge stannade ni i sådana fall hemma från jobbet?
 
Sv: Hemma efter MF?

Du har rätt att stanna hemma en vecka utan läkarintyg. Jag hade nog gjort det i ditt fall så att kroppen kan få återhämta sig och för att kunna lugna ner sig efter det som hänt.

Jag har aldrig varit med om det själv när jag varit så långt gången så jag vet inte riktigt hur länge det är brukligt att man stannar hemma....

Ledsen för att det inte fungerade för er och lycka till nästa gång!

Anneli
 
Sv: Hemma efter MF?

Jag blev sjukskriven en dryg vecka (intyg), inga problem. Ring din läkare och be att få bli sjukskriven. Inte bara kroppen utan PSYKET behöver ta igen sig. Se till att det står på intyget att du får vara ute.
 
Sv: Hemma efter MF?

Tycker din handledare kunde visa lite mer förståelse... :mad:
Din kropp behöver en paus, ditt psyke behöver nog pausen ännu mer.
Nä, stanna hemma den veckan du får vara hemma utan läkarintyg.

Tycker inte ens att det är något du ska behöva fundera över!

*KRAM*
 
Sv: Hemma efter MF?

Kramar till dig och din partner först och främst!

Har du doktorandtjänst/utbildingsbidrag?