Bukefalos 28 år!

Hemma från Teneriffa med nya hundfunderingar

lady_vip

Trådstartare
Har haft en skön vecka på Teneriffa och passade såklart på att fundera lite övre deras hundhållning när jag var där och fick fram några frågeställningar som tål att funderas över.

1. Alla hundar går lösa, verkligen alla. Jag tror jag såg dem kopplade enbart vid trafikerade vägar, men annars går de lösa. Nu är det inte så att det är få hundar, det vimlar av dem av alla varianter och sorter.
Inga hundslagsmål, inget skrikande på jyckarna, hundarna går vid sina ägare hela tiden...
Jag kan inte låta bli att slås av att detta är extremt svårt att uppnå här hemme för många, men där klarar alla det:cool:

2. Dessa hemska djuraffärer... Eller, hemska och hemska, men jag anser väl inte att hundar ska säljas på det sättet. Vad händer med de hundar som inte säljs? Vilka hundar hamnar i en sån djuraffär? Från och till vilken ålder sitter dem i de där hemska glasburarna?

3. Handlar inte om Teneriffa, utan den danska polishundförarkåren. De var och tränade på Kastrup, i tjänst, och hade sina små valpar med sig. Får den svenska polisen också miljötröna sina valpar i tjänst? Jag hade för mig att de fick hunden relativt "färdig".

By the way, alla cocker-ägare, de hade urfina cockrar på Pippiholmarna:love: :D

//E
 
Sv: Hemma från Teneriffa med nya hundfunderingar

Låter intressant... I portugal brukar hundarnas ägare släppa ut dem genom dörren så kommer de hem när de passar ungefär. Sprang omkring hur mkt hundar somhelst både med och utan halsband. En del var väl hemlösa men många var det definitivt inte. Lite som katt hållning känns det som...

Ang djuraffärerna så är det ju tyvärr samma grej i USA där hundar säljs som vanliga djur i djuraffären.
 
Sv: Hemma från Teneriffa med nya hundfunderingar

Jag såg EN hund utan ägare under hela tiden, detta var i de lite fattigare områdena, annars fanns det bara hundar med ägare.

Nu förespråkar jag inte katthållningen på hundar, men just det att hundarna gick lösa och inte orskade något som helst rabalder...

//E
 
Sv: Hemma från Teneriffa med nya hundfunderingar

men i portugal är det ju extremt, det finns över 1 miljon hemlösa hundar där.

edit: oj, onödigt putt kanske :angel: aja
 
Sv: Hemma från Teneriffa med nya hundfunderingar

När det gäller din första frågeställning har jag gjort precis samma iaktatgelse här i Danmark, trots att det bara är ett sund i mellan är det verkligen skillnad.
 
Sv: Hemma från Teneriffa med nya hundfunderingar

2. Dessa hemska djuraffärer... Eller, hemska och hemska, men jag anser väl inte att hundar ska säljas på det sättet. Vad händer med de hundar som inte säljs? Vilka hundar hamnar i en sån djuraffär? Från och till vilken ålder sitter dem i de där hemska glasburarna?



//E

Med tanke på att det även finns svenska djuraffärer som slår ihjäl kaninungar över 12 veckor, så tror jag prognosen för en överbliven valp som börjar bli för stor för buren är väldigt dålig.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag gjorde ett impulsköp i höstas, som jag tyvärr ångrar bittert. En mops. Jag har alltid haft fördomar om folk som köper och...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
20 003
Senast: Migo
·
E
Övr. Hund Funderar över en sak... För ett par veckor sedan var jag med om en otrevlig händelse. Jag var ute och gick med mina två hundar när...
2
Svar
21
· Visningar
2 358
Senast: Hera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp