Hemma laser

superbusan

Trådstartare
jag funderar på att köpa en medicinsk laser för hemmabruk. Både till mig själv som ofta har värk, och till hästarna. Är det någon som har och tycker det är värt pengarna?
 
jag funderar på att köpa en medicinsk laser för hemmabruk. Både till mig själv som ofta har värk, och till hästarna. Är det någon som har och tycker det är värt pengarna?
Jag köpte en laser för eget bruk och är så nöjd. Både till mig själv som har en lång historia av whiplashprobleamtik, muskelvärk etc och till hästen som har en ligamentsskada. För mig har det varit klockrent, den är enkel att använda och jag har aldrig känt så stor skillnad över tid av någon behandling (har gjort det mesta). Vad det gäller hästen är Veterinären väldigt positiv till komplementet. Jag köpte min från ett svenskt företag, CE-märkt etc men går enligt uppgift att köpa samma apparat från Kina billigare.
 
jag funderar på att köpa en medicinsk laser för hemmabruk. Både till mig själv som ofta har värk, och till hästarna. Är det någon som har och tycker det är värt pengarna?

Min veterinär, som är fd klinikare och mkt uppdaterad sa att en laser behöver kosta mer än 100-150’ för att vara så pass bra att den hjälper. Det säger även den tjejen jag anlitar för laser-behandling. Det är billigare att köpa en ficklampa och stå och lysa med, menade veterinären. Om det stämmer eller inte, kan jag inte säga. Jag tänkte själv köpa för hemmabruk. Synd att det är så dyrt. Hade gärna köpt en.
 
Min veterinär, som är fd klinikare och mkt uppdaterad sa att en laser behöver kosta mer än 100-150’ för att vara så pass bra att den hjälper. Det säger även den tjejen jag anlitar för laser-behandling. Det är billigare att köpa en ficklampa och stå och lysa med, menade veterinären. Om det stämmer eller inte, kan jag inte säga. Jag tänkte själv köpa för hemmabruk. Synd att det är så dyrt. Hade gärna köpt en.
Jag går en equipatutbildning ledd av Veterinär som säger tvärtom, att för ytliga strukturer fungerar det utmärkt, våglängderna är ju de samma, däremot behandling av leder eller strukturer djupare än 4cm in räcker inte de under 100´ Just för att de inte når dit.
Men det är viktigt att ta reda på vad man köper och hur den ska användas, ha koll på anatomin. Finns webbaserade kurser man kan gå.
 
Jag går en equipatutbildning ledd av Veterinär som säger tvärtom, att för ytliga strukturer fungerar det utmärkt, våglängderna är ju de samma, däremot behandling av leder eller strukturer djupare än 4cm in räcker inte de under 100´ Just för att de inte når dit.
Men det är viktigt att ta reda på vad man köper och hur den ska användas, ha koll på anatomin. Finns webbaserade kurser man kan gå.
Så bra! Jag frågade i samband med att min häst fick en djup muskelskada. Hon svarade säkert utifrån det. Tack för info!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag är intresserad av en f.d ridskolehäst som inte fungerade i verksamheten dels för att den var känslig och för svårhanterlig där...
Svar
11
· Visningar
878
Senast: SaraB
·
Hästvård Hej, Vår häst har brutit tornutskotten i manken. Det är 5 st tornutskott som är brutna och då det inte fanns några sår och...
Svar
5
· Visningar
1 528
Senast: Allis
·
Utrustning Jag vill investera i en kvalitetsgjord för tömkörning och tycker lippo och tärnsjös modell ser bra ut. Jag funderar på om det är värt de...
2
Svar
26
· Visningar
1 606
Senast: Jfrelin
·
Hästvård Glanssprayen går åt som smör här hemma. Funderar på att testa denna? Eller vad använder ni vars hästar har tjocka svansar och långa...
2
Svar
25
· Visningar
1 584
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp