Hemma när man tvättar?

Sv: Hemma när man tvättar?

Jag är alltid hemma när jag tvättat/torktumlar eller diskar. Har varit medven att en strumpa lirkat sej ner i trumman och fastnat så det tog stopp och det började lukta kabelbrand:crazy: fick byta hela programverket på maskinen.
Jag märkte det tack vare att jag reagerade på att den inte centrifugerade. (Har maskinen i källaren) Min käre far säljer maskiner och har präntat in att man inte ska åka ifrån dem. Jordfelsbrytaren slog inte ifrån.

/LL
*nojjig*
 
Sv: Hemma när man tvättar?

Jag sätter igång maskinen, sen gör jag det jag vill. Betyder det en långpromenad med hunden eller åka och handla eller lägga mej framför tv så gör jag det..

Livet är för kort för att gå runt och noja för att tvättmaskinen ska explodera..:D

Mvh Domino_s
 
Sv: Hemma när man tvättar?

Likadant resonerade jag fram till exakt kl 19 igår. Då började min tvättmaskin brinna i badrummet. Jag var som tur hemma, hörde smällen, ryckte alla säkringar, ropade på hunden och gick ut. När brandkåren kom efter fem minuter (fantastiskt snabbt) så brann det med öppen låga.
Så jag kan säga att jag omvärderat det där med att man inte ska oroa sig.
Hade jag lämnat hundeb hemma och gått på ett evenemang som jag först hade planerat, då är jag ganska övertygad om att hon hade dött och att hela lägenheten hade tagit betydligt större skada än vad den nu gjorde.

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1187845&page=2
 
Senast ändrad:
Sv: Hemma när man tvättar?

Alltid hemma både när tvätt- och diskmaskin är på! Både brand- och vattenläckagerisk är allvarliga saker och där skulle jag aldrig våga chansa.
 
Sv: Hemma när man tvättar?

Vår tvättmaskin har brunnit en gång, så jag resonerar som så, att det kommer inte hända igen:o
Jag tvättar så mycket att jag vägrar sitta och passa en maskin, bara för att...

* Jenny *
 
Sv: Hemma när man tvättar?

Jag är alltid hemma när jag tvättar pga brandsskräck.. Översvämningar i källaren drabbas vi av mellan varven men det är ingen fara just hos oss. Inget blir skadat om vi tar itu med det direkt. Sen vi gjorde om brunnen har v sluppit just översvämningar dock..
 
Sv: Hemma när man tvättar?

Jag är ALLTID hemma när jag tvättar, och även när diskmaskinen körs.

Skulle inte komma på tanken att lämna dessa elapparater utan uppsikt....

Om det skulle ta eld, så har man ju i alla fall en chans att hinna dra ut kabeln, minimera spridning och även kanske larma grannarna om det skulle behövas...

Och det behöver ju inte börja brinna, det kan ju även hända att det blir en vattenläcka.

Under tiden, så kan man laga mat, eller städa, rensa lite, eller varför inte bara sitta ner och ta det lugnt?
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 314
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 197
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 082
Senast: Calmiche
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
59 241
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp