Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag åkte jag raka spåret hem från Mellerud. I morgon ska det visst regna hela dagen så det avgjorde saken. Det fanns inte direkt några hus att titta på heller. Det var några jag var lite intresserad av, och som jag blev tipsad om av en mäklare jag pratade med igår. Den ena kunde ha 8 mbit adsl och den andra 24 mbit. Det fick jag dock inte reda på förrän idag när jag kommit till Karlstad eller något sådant. 8 mbit är i minsta laget och den som kunde ha 24 mbit var jag faktiskt och tittade på utvändigt igår, då det inte låg så långt bort. Huset var absolut i min smak. Jättefin! Totalrenoverad invändigt också, dessvärre inte helt i min smak, men inte så avancerat att piffa till i rätt riktning. Tyvärr var tomten jätteliten, bara lite drygt 1700 kvm och ganska mycket av det var upptaget av olika byggnader, grusplan och en liten bergnalle. Visst hade jag kunnat odla upp återstående mark men den hade inte räckt för att förverkliga mina idéer. Men ett sådant förtjusande hus på rätt ställe så skulle saken vara klar. Nu är det inte det.

Nåväl, det tog cirka 5 timmar att köra hem, exklusive 2 korta pauser och en tankning. Det känns mest tomt och trist att vara hemma igen. Trädgården har gått bananas under dessa 3½ vecka medan jag varit borta, så jag har lite att pyssla med där i morgon innan regnet kommer.

Även om jag har gjort en väldig massa saker under dessa veckor så känns de ändå ganska bortkastade. Jag kan inte känna någon glädje över det jag gjort. Det som märks mest är att jag har shoppat och ätit för mycket. Jag ser banne mig gravid ut numera, men det är ju en fullständig omöjlighet såvida inte Jesus 2 är på ingång. Hur mycket jag shoppat vågar jag inte ens tänka på, för att inte tala om matkontot som har exploderat då jag ätit ute ganska ofta.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag vet knappt var jag ska ta vägen. Det känns så fruktansvärt motigt och energisänkande på alla plan nu, så jag vill bara fly nånstans...
Svar
2
· Visningar
1 037
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 801
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår hände nåt väldigt konstigt. Jag fick ett mentalt sammanbrott mitt ute på puben med min pv och bland vänner. Vi hade vart ute och...
Svar
7
· Visningar
1 775
Senast: Seabaz
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår var det fettisdagen och det bjöds på minisemlor på mitt jobb. Jag är alldeles galen i semlor – de innehåller väl typ alla triggers...
Svar
6
· Visningar
1 912
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp