Hemmagjort julpynt!

Fibusen

Trådstartare
Kan vi inte samla alla mästerverk här? Jag vill pyssla, och julpynta! Men NOLL idéer!

Kan vi inte samla allt hemmapysslat julpynt/dekorationer här? För att få fram julkänsla och juldofter? 😍

Jag tänker kransar, torkade apelsiner, granris, hemmavikta julstjärnor osv.

Vad julpysslar ni för något?
 
Det finns en risk att jag spammar den här tråden fullständigt om jag visar allt, men jag ska försöka välja ut lite grejer. Kan ju dock bara ladda upp en bild per inlägg, så det blir nog några st :angel:

Börjar med julkulor med text på. Kulorna i sig har jag såklart inte gjort, och heller inte den lilla halmbocken, men jag har gjort texten och skurit ut den i klistermärkesmaterial och sen applicerat 👌

Skärmavbild 2021-11-26 kl. 21.51.19.png
 
Då fortsätter vi väl med en mer avancerad pryl. Den här har jag först ritat i datorn, och sedan har jag graverat och skurit ut den i akryl respektive trä (med en lasermaskin). Eftersom trädelen var lite för ljus för min smak så målade jag den med kaffe. Därefter limmades delarna ihop och ett snöre hängdes fast, så även den fungerar som julkula eller annan juldekoration.
Akrylen är halvtransparent, så den får ännu lite mer djup när den hålls upp i luften, men det är så himla svårt att fånga på bild när man bara har två händer :cautious:
Skärmavbild 2021-11-26 kl. 21.51.30.png
 
Fler julkulor (jag lovar att jag gör annat också, även om det inte verkar så nu 😅). Här har jag lasrat akryl i guld och silver till platta julkulor, och därefter skurit ut svarta klistermärken (vars motiv jag ritat för några år sedan) som applicerats ovanpå.
Gjorde några sånna här med motiv av två stallkompisars egna hästar förra året, det blev uppskattat :up:

Skärmavbild 2021-11-26 kl. 21.51.45.png
 
En sista julkula då. Den får åka med p.g.a. bildens övriga julstämning, vilket dom tidigare bilderna saknade lite grann. Här namn och stjärna som skurits ut i klistermärkesmaterial, den var ena delen i en serie kulor som dekorerats med familjens alla namn.

Återkommer säkerligen med fler bilder framöver. Finns en hel del mer i samma stuk på min instagram, men tror inte att jag får direktlänka här, så bara att skicka pm om man vill veta namnet :D

Skärmavbild 2021-11-26 kl. 22.10.31.png
 
IMG_20211126_214303255.jpg


Det är inte så himla avancerat men detta är det julpynt har vi gjort här hemma än så länge. 2,5 år ingen tyckte det var jättekul, det krävde inget speciellt material eller förberedelse och det är löjligt enkelt. :up:
 
Visa bifogad fil 80240

Det är inte så himla avancerat men detta är det julpynt har vi gjort här hemma än så länge. 2,5 år ingen tyckte det var jättekul, det krävde inget speciellt material eller förberedelse och det är löjligt enkelt. :up:

Fick läsa några gånger innan jag förstod rätt 😅. Fattade inte vad som var 2,5 år. Enda julpyntet ni gjort på 2,5 år och ingen tyckte att det var kul? 🤔

Till slut trillade i alla fall polletten ner 😁.
 
Torkade apelsinskivor förra året och satte upp på ett rödvitt snöre som girlang. Blev superfint!

Tog även in grenar av tall och några grenar av en buske/träd med röda bär som jag satte ihop i en urna med bagge . Blev väldigt juligt och stämningsfullt och tallen barrade typ inget alls. Tror dock inte att jag har så mycket foton tyvärr.
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 113
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Jag vet...! det är långt till jul och jag har inte tänkt julpynta än, men de sålde faktiskt julgrejor på marknaden jag var på idag så...
17 18 19
Svar
364
· Visningar
27 075
Hästhantering Jag behöver bolla lite tankar och idéer med er. Bakgrund: haft egen häst för ca 8 år sedan, (tog en paus, då det blev för mkt i livet...
Svar
16
· Visningar
1 979
Senast: MattiZ
·
E
Hästhantering Jag har en välhanterad unghäst som nu börjat stegra sig när man leder honom och nu känns han inte så välhanterad längre.. Såhär är...
2
Svar
23
· Visningar
3 727
Senast: Djurjouren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp