Bukefalos 28 år!

Hemmingway o Nimmerdor

Favina

Trådstartare
Hur är dom i temperament, ger dom bra avkommor?

Har en kompis som har en häst efter Hemmingway och morfarn är Nimmerdor. Någon hemsida till dom eller info, någon som har släktingar här i Sverige.

Nimmerdor vet jag att han är en välkänd hingst. Alla vet vem han är men jag vet inte så mycket om honom och ingenting om Hemmingway alls.

Har ni info, bilder? Hingstarna är från Holland KWPN är dom väl med i tror jag, men det kanske alla hästar är med i, som står i Holland.

Kram Favina :bump:
 
"På mödernet ligger den kända holländska hingsten Nimmerdor som givit ett mycket stort antal godkända hingstar och ännu fler avkommor i svår klass i såväl hoppning som dressyr".

Taget från stall Hs hemsida. Aerline H som mitt sto är dräktig med är ju e Cortez-Nimmerdor.
 
Hemmingway är en holsteinare e Leandro - Romantiker.
Ladykiller xx och Ramiroblod alltså. Han har ett bra möderne som producerat klasshästar.
En vacker brun kille!
Nimmerdor har ju tyvärr gått bort. Men som Darbhanga sa, så har vi ju hans blod i sverige!

mvh
 
De hästar jag har sett efter Nimmerdor har vart helt fantastiska :love:
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 307
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 630
Senast: Tofs
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 349
Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny häst. Han är från Holland och jag har inte så mycket info på vad han har gjort innan. Ett problem vi har...
Svar
2
· Visningar
903

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp