Bukefalos 28 år!

Hemsida Freewebs

Sv: Hemsida Freewebs

I kodningen står det <titel>min hemsida</titel> (eller liknande)
Där ändrar du till vad du nu vill att det ska stå.
 
Sv: Hemsida Freewebs

Åh - äntligen ett svar!! Men det stämmer inte. Det står några konstiga krumelurer (jag försökte skriva åäö och det blev pannkaka, nu får jag inte bort det) Så himla stort handikapp att inte veta något om datorer suck
 
Sv: Hemsida Freewebs

Vad menar du med kodning förrestän?, skulle jag kanske frågat innan jag sa att det inte stämde..
 
Sv: Hemsida Freewebs

Jag försöker använda en av deras mallar. Koda för hand vet jag inte ens vad det betyder.
 
Sv: Hemsida Freewebs

Jag har för mig att de har lite svårt med åäö i deras inputfält, där jag antar att du skriver in det som ska stå på din hemsida :)
 
Sv: Hemsida Freewebs

Logga in på ditt konto, tryck på My pages (under Quick links) och välj Edit Header & Footer. Sedan kan du ändra titeln.

"Koda för hand" innebär kort sagt att man skriver all hemsidekod själv, utan någon hjälp av färdiga mallar e.d.
 
Sv: Hemsida Freewebs

Ah, antingen kanske de fixat det, eller så kan det varit geocities som hade problem så fort man ville ändra brödtext och sådant genom ett formulär :)

Titeln i <title>, menar du? Går nog inte att ändra teckensnittet där eftersom det tillhör webbläsaren och operativsystem. Typ :)
 
Sv: Hemsida Freewebs

Det är sant. Dock så visas ju den här titeln även som en rubrik i headern, och där borde det gå att ändra teckensnitt, tycker man. Men jag vet inte...
 
Sv: Hemsida Freewebs

Ja du menar så. Jomen det borde vara typ h1-taggen med id="fw-title" du ska stajla i t.ex. Midnight_Green/style.css , om det är möjligt :)
 
Sv: Hemsida Freewebs

Njae, det verkar inte direkt gå att komma åt någon kod överhuvudtaget... Knepigt hemsideverktyg det här. :D

(För övrigt ska jag inte göra någon hemsida, jag tänkte bara om TS var intresserad av att ev. kunna ändra teckensnittet på titeln också. :))
 
Sv: Hemsida Freewebs

Fast här står det visst:

"Can I change the font type or size of my site title and NavBar links?

Currently it is not possible to change the attributes of the title or NavBar links. However, you can select a logo-enabled template and upload your own logo or banner. This would allow you to use a customized site title with any font or style."

Så nu slipper jag fundera över det mer. :D
 
Sv: Hemsida Freewebs

tack så mycket alla som svarat, det har löst sig, jag har fått hjälp med min gamla hemsida!!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Dotterns rethosta (utan förkylning) vill inte släppa. Det är framförallt nattetid det är jobbigt - hon får sova ett par timmar, bara...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
2 403
Senast: fejt
·
IT & mobiler Hjälp! Vad fasen sker? Jag uppdaterade min Microsoft Surface, som datorn bad om. Nu går det inte att starta skiten. Jag får bara upp en...
Svar
18
· Visningar
691
Senast: tuaphua
·
Samhälle Ikväll ska uppdrag granskning visa ett program om ridsporten med titeln "Ligg inte med dina elever". Det ska tydligen finnas på svtplay...
2
Svar
33
· Visningar
3 074
Juridik & Ekonomi På fogdens hemsida kan man läsa att betalningsanmärkning ligger kvar i tre år. Men vet någon om det är tre år efter beslut eller efter...
Svar
1
· Visningar
564
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp