Hemsidefolket se hit fort

A

ArabFlickan

Jag vill bygga en hemsida om arabhästen... var kan jag hitta (billiga) enkla hemsidor där jag kan få dom precis som jag vill ha dom?

Har hittat en sajt som e hyfsad bra, men ja kan ändå inte få de på mitt eget sätt... Har ju sett så många fina hemsidor så hur får jag min sånn... PM:a om ni inte får tipsa om bra sidor här...

tacksam för snabba svar!
 
Sv: Hemsidefolket se hit fort

Jag har gjort alla mina hemsidor i ett program som heter front page, och sparat de på datorn och sen skapat ett konto på t.ex. geocities eller spray och sen laddat upp alla filer och bilder där.

Har för mig att Front Page kommer med i Office paketet till Windows.
 
Sv: Hemsidefolket se hit fort

Dom snyggare sidorna är oftast byggda i html, inte någon färdig och ful mall som finns på tex. Freewebs, dinstudio osv.
Dreamweaver är ett bra program om man vill bygga hemsidan själv, men det krävs både tålamod och endel kunskap. Fast det finns bra sidor på internet som har bra, utförliga guider.
 
Sv: Hemsidefolket se hit fort

Jag använder mig av www.geocities.com
Där har jag byggt flera år med deras PageBuilder och nu i våras så byggde jag upp en hemsida med HTML och använde mitt konto där för att slänga upp den på internet.
Jag tycker det är lättjobbat med rätt bra resultat.
 
Sv: Hemsidefolket se hit fort

Dom snyggare sidorna är oftast byggda i html

Nja, nu är det väl snarare xhtml som är på tapeten. Det är den senaste versionen av "html".

Som svar på TS ursprungsinlägg är jag för övrigt med på flugskits linje att det bästa man kan göra är att lära sig grunderna i att koda själv. T.ex. via www.webdesignskolan.com eller någon annan sida med bra guider. Sedan kan man väl ta hjälp av färdiga mallar om man vill det, men det är alltid bra att ha en viss grund själv. Det brukar bli bäst resultat i slutändan då.
 
Sv: Hemsidefolket se hit fort

Jag har min på zoomin.se. Den rä gratis och på svenska. Passar mig perfekt.
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 186
Senast: LiviaFilippa
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 957
Senast: ptr
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 896
Senast: Niyama
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 894
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp