Hemsk hosta!

trevligtjej86

Trådstartare
Hej.

Jag har hosta jajamän. Som tyvärr inte blir bättre utan snarare tvärtom värre.

Va förkyld med hosta för över 1 månad sedan. Blev sen bättre men hostan satt kvar o retade lite smått. Sen blev jag förkyld igen då kom även hostan upp igen och blir nu bara värre.

Funkar inte med halstabletter som strepsil eller bafucin. Funkar inte med hostmedicin som bisolvon eller quilla.

Blir extra hemsk när jag ska försöka sova då jag inte kan ligga ner utan att få hemska attacker.

Hostan kommer oftast som attacker. Sjukt jobbigt! Och ont gör det!

Ska ringa vårdcentralen på måndag men har ni nått tips på hur jag kan lindra detta nu? Håller på att bli tokig! Kan inte sova ordentligt och går runt som en vandrande zombie.
 
Jag använder Cocillana, men den är ju på recept, så det hjälper ju inte dig nu. När jag har brist på Cocillana kör jag på Fireball (whiskey-nånting), funkar nästan lika bra, men är något värre att dricka :D
 
Hostan ja........denna jävla hosta!

Jag får alltid luftrörskatarr när jag blir förkyld och förr behandlades det alltid med penicillin. Det gör de inte längre.

Så, för 2,5 år sedan blev jag förskyld och har ännu inte blivit av med hostan helt sedan dess. Det är skitroligt!

Den akuta fasen, den som är 1-5 månader efter förkylning med det där kliandet som man blir galen av kan på vissa (mig) hjälpa med magnecyl, eller salicylsyran i dem.
Annars tycker jag att den där halssprayen för förskylning fungerar ganska bra när det kliar som värst. Det kan dämpa tillräckligt länge för att man ska kunna somna.
Sedan är det bättre att sova på sida än på rygg.
 
Honung är ofta minst lika effektivt som receptfria hostmediciner! Högt under huvudet brukar också lindra!
 
Hej.

Jag har hosta jajamän. Som tyvärr inte blir bättre utan snarare tvärtom värre.

Va förkyld med hosta för över 1 månad sedan. Blev sen bättre men hostan satt kvar o retade lite smått. Sen blev jag förkyld igen då kom även hostan upp igen och blir nu bara värre.

Funkar inte med halstabletter som strepsil eller bafucin. Funkar inte med hostmedicin som bisolvon eller quilla.

Blir extra hemsk när jag ska försöka sova då jag inte kan ligga ner utan att få hemska attacker.

Hostan kommer oftast som attacker. Sjukt jobbigt! Och ont gör det!

Ska ringa vårdcentralen på måndag men har ni nått tips på hur jag kan lindra detta nu? Håller på att bli tokig! Kan inte sova ordentligt och går runt som en vandrande zombie.
Mörk choklad ska hjälpa bra enligt nån studie, men jag har inte provat själv.
 
Svarar er alla . Tack för alla tips.

För att kunna sova nått alls fick jag nästan sitta nåra dagar när det var som värst.

Har testat värma vatten med ingefära o honung. Lindrade väl lite.

Whiskey skippar jag tyvärr.

Halsspray mot kliandet lät intressant. Kanske man ska inskaffa.


Har varit hos läkare nu o fått hostmedicin. Hjälper inget vad jag märkt ännu. Men får testa nåra dagar.
 
Hostan ja........denna jävla hosta!

Jag får alltid luftrörskatarr när jag blir förkyld och förr behandlades det alltid med penicillin. Det gör de inte längre.

Så, för 2,5 år sedan blev jag förskyld och har ännu inte blivit av med hostan helt sedan dess. Det är skitroligt!

Den akuta fasen, den som är 1-5 månader efter förkylning med det där kliandet som man blir galen av kan på vissa (mig) hjälpa med magnecyl, eller salicylsyran i dem.
Annars tycker jag att den där halssprayen för förskylning fungerar ganska bra när det kliar som värst. Det kan dämpa tillräckligt länge för att man ska kunna somna.
Sedan är det bättre att sova på sida än på rygg.


Fyfan alltså att behöva ha den där jävla hostan hela tiden gnagandes. Lider med dig
 

Liknande trådar

Hästvård Blev så ledsen efter att jag fått höra att min häst åter igen hostar. Tar det från början. Min häst blev hostig i början av sommaren...
Svar
2
· Visningar
866
Senast: Hambo
·
M
Hästvård Det finns så många åsikter – så många inlägg – alla hästar är ju individuella Varmblodstravare – används som ridhäst – 18 år gammal...
Svar
6
· Visningar
2 912
Senast: Skogstroll
·
T
Hästvård Det här med hästar som hostar är ju ganska vanligt. Men vad beror det på? Jag har en D-ponny vallack som blir 8-år. Har haft honom...
Svar
4
· Visningar
3 922
Senast: Titely
·
N
Hästvård Jag behöver tips och råd för min häst! Han började hosta för ca ett år sen. Veterinären konstaterade astma. Fick utskrivet Ventapulmin i...
Svar
8
· Visningar
2 209
Senast: Fantasi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp