Bukefalos 28 år!

Hemska dagishistorier...

Status
Stängd för vidare inlägg.

break_a_leg

Trådstartare
På AB:s hemsida kan man idag läsa tre olika historier om händelser på förskolor. Ett barn blev kvarglömt ute i vagnen när det var -15 grader, ett barn glömdes i skogen då h*n somnat bakom en sten och den senaste var ju en mamma som "tog" barnet från förskolan och troligen har flytt utomlands. Dessutom har det ju tidigare varit en del "bithistorier" i tidningarna.

Har ni varit med om något liknande? Min son blev kvar på dagisgården när hans avdelning gick iväg till en lekpark (han hade troligen lekt i buskarna). Trots att han var liten så satte han sig på trappen och väntade, personalen kom ju på att det fattades barn och en personal sprang tillbaka. Jag blev inte så upprörd faktiskt :o

Jag jobbar ju själv på förskola ibland och jag räknar hellre barnen en gång för mycket än för lite.
 
Sv: Hemska dagishistorier...

Ja, ett av mina barn blev inlåst i lekstugan och fick panik. En pojke hade barrikaderat dörren och ingen ingrep förrän "utestunden" nästan var över.

En annan gång blev barnen blev glömda när de skulle åka och simma. Förskollelärarna tyckte att det var bra att gå klockan 8.55 till bussen istället för klockan 9. Eftersom klockan nio var utsatt tid och mina barn kom precis i tid, klockan nio - fanns det således ingen där.

De var givetvis jättebesvikna, men som tur var kunde jag skjutsa dem dit. Förskollelärarna bad inte ens om ursäkt - men jag sade i alla fall vad jag tyckte... :mad:
 
Sv: Hemska dagishistorier...

Har inte varit med om något, men sonen har bara varit på dagis sen i augusti också... har inte hört om nån (mer än de du pratade på) heller...
Jag anser väl att det är lite klantigt av personalen, jag hade blivit fly förb... vansinnig :devil: .
Man räknar hellre två gånger för mycket än en för lite.

Att de sedan inte kan hålla koll på exakt allt som händer på "rastgården" är en annan sak, men att ha med sig alla barn in eller ha med sig alla barn ur skogen osv det är bara en sak de MÅSTE göra!!!!!
Speciellt i dagens tider när barn bli kidnappade osv "hur som hellst"....
 
Sv: Hemska dagishistorier...

Jag har haft barn på dagis under 10 års tid och aldrig varit med om något missöde. Underbar personal. :)
 
Sv: Hemska dagishistorier...

Jag anser faktiskt att personalen på dagis ska kunna hålla koll på vad som händer på "rastgården" hela tiden. I dagen samhälle finns så många dårar...
 
Sv: Hemska dagishistorier...

sputte skrev:
Jag anser faktiskt att personalen på dagis ska kunna hålla koll på vad som händer på "rastgården" hela tiden. I dagen samhälle finns så många dårar...

Jag jobbar själv på dagis emellanåt och man kan inte ha full koll på ALLA barn HELA tiden. Dock att glömma barn när man ska gå iväg någonstans tycker jag är lite klumpigt, jag kontollräknar hela tiden när jag är ute någonstans.
 
Sv: Hemska dagishistorier...

Inte hemsk historia på samma sätt, men ändå lika illa tycker jag.

En kompis till mig har en son som är äggallergiker. Detta innebär bla att han inte kan vara i ett rum där man tex. bakar med ägg. När man knäcker äggen blir det någon slags "explossion", kan inte så mycket om det där så jag kan inte förklara så bra... :smirk:
Detta vet dagispersonalen om, men trots det har det hänt mer än en gång, att han både varit i samma rum som det knäckts ägg och fått mat/bakverk med ägg att äta!!!
Med följd av akutenbesök för andnöd!!!


// Anna
 
Sv: Hemska dagishistorier...

Usch, jag tänker på när det stod i tidningarna om den stackars treårige pojken som vid en utflykt med dagis blev sparkad i ansiktet av en fölunge. Personalen lät barnen stå precis invid staketet och plötsligt vände fölet om och sparkade till! Uppenbarligen hade de ingen koll på hur oberäkneliga fölungar kan vara... Stackars lille pojk, han klarade väl sig men hur svårt skadad han blev eller om han fått bestående men vet jag ej. :cry:
Själv har jag stor erfarenhet av hästar och låter ALDRIG min son komma nära utifall att en häst skulle skygga eller bli skrämd. Här tas inga risker!
 
Sv: Hemska dagishistorier...

Jag har jobbat ca 1 år med barn på en skola men något sådant har aldrig hänt.

Ett tag jobbade jag lite extra på en annan skola och vi var ute med småbarnen. Det var svinkallt och vi var ute ett bra tag. När vi skulle gå räknade någon av förskollärarna barnen, men antagligen inte så noga eller så hade hon glömt hur många det var..

När vi var nästan framme vid skolan, hade väl gått ca 5 minuter, kom en liten tjej på kanske 4 år springande, gråtandes. Hon som räknat barnen fick förstås eld i baken och sprang och hämtade barnet. Sedan fick alla vi andra instruktioner av henne att inte säga något till barnets mamma. :eek:
 
Sv: Hemska dagishistorier...

När vi är ute har vi alltid med oss en lapp med alla närvarande barns namn uppskrivna som alltid gås igenom med jämna mellan rum så man vet var alla barn på gården är på ett ungefär. Ska man ut i skogen etc. har vi också alltid lapp med oss för att inte råka "glömma" hur många vi hade med oss eller så. Räknar innan vi går, medans vi är ute och innan vi går hem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp