Bukefalos 28 år!

D

Daarling

Läste just i Torslanda tidningen om en hund som blivit ihjälbiten av en annan hund på sitt hunddagis. Pga dålig tillsyn !!!!

Jag blir så upprörd. Stackars hund. Vad är det för dåligt hunddagis som inte kan hålla koll på hundarna?? :mad: :(

ALLA; Skriv tills ni inte orkar mer.....

Kram från en upprörd djurälskare
 
Sv: Hemskt

Daarling skrev:
Läste just i Torslanda tidningen om en hund som blivit ihjälbiten av en annan hund på sitt hunddagis. Pga dålig tillsyn !!!!

Jag blir så upprörd. Stackars hund. Vad är det för dåligt hunddagis som inte kan hålla koll på hundarna?? :mad: :(

ALLA; Skriv tills ni inte orkar mer.....

Kram från en upprörd djurälskare

Det kunde ha hänt vart som. Ett dagis har inte möjlighet, lika lite som en hundägare, att hålla 100% koll på sina hundar. Att bita ihjäl en annan hund kan gå på 5 sek. Räkna till 5....det är lång tid.

Min granne fick sin J.R ihjälbiten på sin egen tomt. Ägaren klippte gräset och hann inte ingripa. Gjort på någon sek.

Visst, mkt mkt tråkigt, men innan man vet exakt hur det gått till så kanske man inte kan gnälla på dagiset.

Handlar det om att ha släppt ihop två hundar som inte fungerar i samma box, så visst. Skandal! Men som jag skrivt det är fruktansvärt snabbt gjort och bara hundarna vet anledningen. Det är ett under att det inte händer oftare. 2 ggr har det hänt i Sverige. Det finns uppåt 60 dagis med mellan 15-60 hundar på varje. Det har funnits hunddagis i över 10 år. Det blir många hundar.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 815
Senast: Hellhound
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
1 961
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 028
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 276
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp