Hennatatueringar?

Scandi

Trådstartare
Jag letar högt och lågt efter naturligt hennapulver att göra tatueringar med. Undrar om någon här har någon aning om vart man kan få tag i naturligt hennapulver som fungerar för tatuering? Allt från så svart som möjligt till brunorange.

Har hitintills bara hittat färdigblandningar (som jag antar är fulla med kemikalier) och ett pulver från radico som ger en orange färg, har tyvärr svårt att få det att fästa ordentligt så om någon har några tips eller knep så välkomnas de varmt! :)
 
Nä jag googlar får jag upp hur mycket som helst (hennapulver) och la jag till handtatuering dök det upp en drös till + recept.
 
Nä jag googlar får jag upp hur mycket som helst (hennapulver) och la jag till handtatuering dök det upp en drös till + recept.
Jag får bara upp en massa hennapulver för hårfärg, vilket jag testat flera av men jag får dem inte att fästa på huden. Recept får jag dock upp en hel del av.
 
Jag letar högt och lågt efter naturligt hennapulver att göra tatueringar med. Undrar om någon här har någon aning om vart man kan få tag i naturligt hennapulver som fungerar för tatuering? Allt från så svart som möjligt till brunorange.

Har hitintills bara hittat färdigblandningar (som jag antar är fulla med kemikalier) och ett pulver från radico som ger en orange färg, har tyvärr svårt att få det att fästa ordentligt så om någon har några tips eller knep så välkomnas de varmt! :)
Åh jag skulle vilja syssla med hennatatueringar också! :love1: Men det var ett tag sedan jag googlade och försökte hitta blandningar till det, lyckades inte riktigt. Så om du hittar något bra så är jag också intresserad :D
 
Åh jag skulle vilja syssla med hennatatueringar också! :love1: Men det var ett tag sedan jag googlade och försökte hitta blandningar till det, lyckades inte riktigt. Så om du hittar något bra så är jag också intresserad :D
Jag har färdigblandningar hemma från golescha, jag använder dem mest för att öva på papper iom att de inte är naturliga, vad jag förstått. Det kommer ta ett bra tag innan jag behärskar tekniken så jag tänkte att jag kan lika gärna börja öva nu så kanske jag är redo när jag väl hittar ett bra pulver :D

Har testat dem lite på huden med och har inte fått någon allergisk reaktion på dem ännu iallafall. Den svarta fäster blixtsnabbt och går knappt att få av ens om man tvättar direkt! :p
 
Jag har färdigblandningar hemma från golescha, jag använder dem mest för att öva på papper iom att de inte är naturliga, vad jag förstått. Det kommer ta ett bra tag innan jag behärskar tekniken så jag tänkte att jag kan lika gärna börja öva nu så kanske jag är redo när jag väl hittar ett bra pulver :D

Har testat dem lite på huden med och har inte fått någon allergisk reaktion på dem ännu iallafall. Den svarta fäster blixtsnabbt och går knappt att få av ens om man tvättar direkt! :p
Är risken att man kan närsomhelst börja reagera allergiskt på hennan? :crazy:
 
@Scandi Jag tänkte på denna Henna
Men den som är svart är inte ren henna (finns svart på hemsidan också.
Jag vet inte om jag missuppfattat dig.

Om den jag länka till står att det är inpackning, men googlar jag om henna, så står det att det är ren röd/brun henna man ska använda.
 
@Scandi Jag tänkte på denna Henna
Men den som är svart är inte ren henna (finns svart på hemsidan också.
Jag vet inte om jag missuppfattat dig.

Om den jag länka till står att det är inpackning, men googlar jag om henna, så står det att det är ren röd/brun henna man ska använda.

Hennan som användes vid den tatueringen var just svart henna så den hade jag hållt mig borta från 😅
 
Ja, sambons systerson fick en allergisk reaktion. Blev som en brännskada över hela området.
Jag hade inte vågat greja med sånt 😅
Uj, men jag tänkte om man haft hennatatueringar tidigare utan någon reaktion? (Innan jag hade hört talats om risken 😅)
Eller kan det liksom ändå hända även om man inte reagerat tidigare?
 
Jag tror det? :eek: Antar att risken är störst under första dygnet, men jag gissar bara.
Hm.
Jag har nämligen haft hennatatueringar tidigare, det var innan jag visste om risken, gjorda utomlands. Och det blev säkert fem stycken eller något :angel:
Men om jag kan ändå råka illa ut så får jag ju låta bli.
 
Kanske inte finns naturlig svart henna utan kemikalier?
Finns vad jag vet väldigt mörk henna, där de blandat in andra naturliga pigment för att komma närmare svart, t.ex indigo. Men en riktig svart tror jag inte det finns, men sen finns det ju såklart grader i helvetet av kemikalier om man vill åt en riktigt svart svart.
 
@Scandi Jag tänkte på denna Henna
Men den som är svart är inte ren henna (finns svart på hemsidan också.
Jag vet inte om jag missuppfattat dig.

Om den jag länka till står att det är inpackning, men googlar jag om henna, så står det att det är ren röd/brun henna man ska använda.
Jag har varit otydlig, ren henna är som du säger orange/röd/brun men det blandas även in andra naturliga pigment för att få andra nyanser än den ursprungliga. Så vad jag vill åt är en blandning utan kemikalier.

Jag funderar över de svarta hårfärgningarna som är organiska men ändå färgar håret väldigt mörkt - undrar varför det funkar på håret och inte på huden? Men jag ska testa att beställa creomepulver nästa gång jag handlar på jordklok och se om jag kan få det att fungera! :)
 
Ja, sambons systerson fick en allergisk reaktion. Blev som en brännskada över hela området.
Jag hade inte vågat greja med sånt 😅
Vet du hur fort reaktionen kom? Det där är ju precis den mardrömmen jag vill undvika, den man har hört om från utomlandstatueringar som gått fel på grund av farliga kemikalier i blandningen.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här med innehållsförteckningar på mat är ju något man verkligen kan fascineras över, om man nu är lagd åt det hållet... :) Imorse...
Svar
0
· Visningar
319
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Ja, det är en av de där välja rätt hundras trådarna igen :p Men det här är lite mera på seriöst skoj då jag inte planerar att skaffa...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 548
Senast: AraSlei
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 560
Senast: cassiopeja
·
Hemmet Har just nu ett helt okej kök, men lite små tråkigt kan jag tycka. Luckorna är vita, kaklet vitt och diskbänken i stål samt vissa...
Svar
8
· Visningar
2 330
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp