Hennes avstängning stoppades – men förbundet driver ärendet vidare

"Det gäller alla former av trakasserier."
Utom de sexuella då eller? :cautious:
Men exakt
han kan ju bara gå in på Flashback och börja nysta i de namn som är listade där. Men börjar man lyfta på stenarna så kan man ju få otrevliga 'överraskningar'.
De pratar om att inga anmälningar gjorts, att inget offer visar sej, nej tro fan det!
Men visa att ni står på offrens sida så ska ni se att det kanske löser sej med den saken.. 😎
 
Nolltolerans mot alla former av trakasserier där utomstående ser såklart :up::up: SvRF: Svenska Ridsportförbrytare—Förbundet mot flickorna.
Sexuella trakasserier gäller bara om folk blir dömda i domstol (vilket händer ungefär lika ofta som en enhörning siktas) och då har de redan fått sitt straff. Ergo gubbarna behöver aldrig någonsin göra något annat än representera och hålla varandra om ryggen.

NÄR ska förbundet med flest tonårsflickor som medlemmar inse att allt som är moraliskt förkastligt och skadligt för ungar och andra inte alltid är straffbart. Och när det är straffbart är det skitsvårt att leda i bevisning. Och när det går att leda i bevisning kräver det så mycket av offren, att det inte ens är säkert att riktiga hjältar orkar (Och här hjälper ju SvRF med glädje till att lägga sten på en redan tung börda). Och detta innebär ett stort ansvar för vuxna - och har man ingen lust att ta det ansvaret, då ska man inte vara aktiv inom idrotten. Det är inte så att man inte ska sitta i en styrelse, man ska inte vara med i någon klubb eller förbund öht.
 
Sexuella trakasserier gäller bara om folk blir dömda i domstol (vilket händer ungefär lika ofta som en enhörning siktas) och då har de redan fått sitt straff. Ergo gubbarna behöver aldrig någonsin göra något annat än representera och hålla varandra om ryggen.

NÄR ska förbundet med flest tonårsflickor som medlemmar inse att allt som är moraliskt förkastligt och skadligt för ungar och andra inte alltid är straffbart. Och när det är straffbart är det skitsvårt att leda i bevisning. Och när det går att leda i bevisning kräver det så mycket av offren, att det inte ens är säkert att riktiga hjältar orkar (Och här hjälper ju SvRF med glädje till att lägga sten på en redan tung börda). Och detta innebär ett stort ansvar för vuxna - och har man ingen lust att ta det ansvaret, då ska man inte vara aktiv inom idrotten. Det är inte så att man inte ska sitta i en styrelse, man ska inte vara med i någon klubb eller förbund öht.

Hade de tagit sin egen policy på allvar så hade de ju redan kommit långt. De behöver inte uppfinna hjulet igen, jag tror Riksidrottsförbundet har rätt mycket material i fråga om detta också. Om en i SvRF känner att det är ogreppbart (vilket väl är uppenbart vid det här laget?).

"Det är viktigt att arbetet tar rätt vägar och att idrotten står upp för nolltolerans mot alla former av övergrepp och trakasserier, även på nätet. /Ulf Brömster." Ur tidningen Ridsport

Jag önskar att Ulf kunde börja stå upp någon förbaskad gång. Det är mycket snack och lite stående.
 
Sexuella trakasserier gäller bara om folk blir dömda i domstol (vilket händer ungefär lika ofta som en enhörning siktas) och då har de redan fått sitt straff. Ergo gubbarna behöver aldrig någonsin göra något annat än representera och hålla varandra om ryggen.

NÄR ska förbundet med flest tonårsflickor som medlemmar inse att allt som är moraliskt förkastligt och skadligt för ungar och andra inte alltid är straffbart. Och när det är straffbart är det skitsvårt att leda i bevisning. Och när det går att leda i bevisning kräver det så mycket av offren, att det inte ens är säkert att riktiga hjältar orkar (Och här hjälper ju SvRF med glädje till att lägga sten på en redan tung börda). Och detta innebär ett stort ansvar för vuxna - och har man ingen lust att ta det ansvaret, då ska man inte vara aktiv inom idrotten. Det är inte så att man inte ska sitta i en styrelse, man ska inte vara med i någon klubb eller förbund öht.
Att det ska behövas en dom verkar inte vara någon form av krav för att de ska utföra en sanktion. Jag är varken polisanmäld eller formellt anmäld till förbundet för vad jag skrev. Väntar dessutom fortfarande på att få besked från förbundet vad de egentligen tänker göra. Det enda jag vet är vad de sagt till media.
 
Att det ska behövas en dom verkar inte vara någon form av krav för att de ska utföra en sanktion. Jag är varken polisanmäld eller formellt anmäld till förbundet för vad jag skrev. Väntar dessutom fortfarande på att få besked från förbundet vad de egentligen tänker göra. Det enda jag vet är vad de sagt till media.
Men du har inte ägnat dig åt sexuella aktiviteter som kan ifrågasättas (och du är kvinna) - naturligtvis går det att ta avstånd från dig (även som person) utan varken anmälan eller dom :banghead:

Du är solitt på min hjälte-lista :heart
 
Att det ska behövas en dom verkar inte vara någon form av krav för att de ska utföra en sanktion. Jag är varken polisanmäld eller formellt anmäld till förbundet för vad jag skrev. Väntar dessutom fortfarande på att få besked från förbundet vad de egentligen tänker göra. Det enda jag vet är vad de sagt till media.

Jag undrar när det gick upp ett liljeholmens för dom att ditt fall är preskriberat? Med tanke på att dom inte kunde göra något åt AA? Jag undrar hur dom tänker gå runt det och vad det kommer kosta oss medlemmar?
 
Jag undrar när det gick upp ett liljeholmens för dom att ditt fall är preskriberat? Med tanke på att dom inte kunde göra något åt AA? Jag undrar hur dom tänker gå runt det och vad det kommer kosta oss medlemmar?
Tror att det tänts under dagen. Har gjort en intervju med P4 Västernorrland ikväll och de har försökt få kontakt med förbundet under dagen men inte lyckats. Jag har dock nyss fått ett mail från Ulf där han bett om ett möte. Så det blir intressant.
 
Sexuella trakasserier gäller bara om folk blir dömda i domstol (vilket händer ungefär lika ofta som en enhörning siktas) och då har de redan fått sitt straff. Ergo gubbarna behöver aldrig någonsin göra något annat än representera och hålla varandra om ryggen.

NÄR ska förbundet med flest tonårsflickor som medlemmar inse att allt som är moraliskt förkastligt och skadligt för ungar och andra inte alltid är straffbart. Och när det är straffbart är det skitsvårt att leda i bevisning. Och när det går att leda i bevisning kräver det så mycket av offren, att det inte ens är säkert att riktiga hjältar orkar (Och här hjälper ju SvRF med glädje till att lägga sten på en redan tung börda). Och detta innebär ett stort ansvar för vuxna - och har man ingen lust att ta det ansvaret, då ska man inte vara aktiv inom idrotten. Det är inte så att man inte ska sitta i en styrelse, man ska inte vara med i någon klubb eller förbund öht.
Så spot on bra formulerat :heart !
Du måste få med detta som inlägg i debatten.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Svenska ridsportförbundet har funnits i 111 år men först 2023 har förbundet nu fått sin första kvinnliga ordförande: Sandra Ruuda valdes...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter På Svenska Ridsportförbundets senaste styrelsemöte beslutades att man nu ska driva på för en förändring hos Riksidrottsförbundet, som...
Svar
0
· Visningar
147
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Ryttaren Douglas Lindelöw har anklagats för misshandel av sina hästar. Något som lett till att han polisanmälts av Svenska...
Svar
0
· Visningar
393
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter För första gången sedan Svenska Ridsportförbundet bildades 1912 kommer förbundet de kommande åren att ledas av en kvinna. Under...
Svar
0
· Visningar
182
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp