Hennes avstängning stoppades – men förbundet driver ärendet vidare

Imponerande jobb du gör, att du inte är tyst utan vågar prata fast de på förbundet så tydligt visar att de fortfarande vill -genom dig- statuera exempel hur illa det kan bli om man säger något som inte passar förbundet.
Äsch. Nu när jag väl har börjat kan jag lika gärna köra på hela vägen. Nu börjar jag landa i detta och hitta min röst så det är lättare att göra intervjuer. Tycker det är ett så viktigt och intressant ämne och hade gärna jobbat med det. Får erbjuda mina tjänster som "värdegrundskonsult" till förbundet 😁. Lovar lägre timtaxa än Leissner 😂.
 
Lite tråkigt att ingen av de mer kända ryttarna eller någon av de med stora instagramkonton uttalat sig…
Jag tror det beror på att frågan inte är helt enkel. Jag känner inte till detaljerna i det här fallet så det säger jag inget om men allmänt är näthat och förtal på internet också riktigt vidrigt.
 
Jag tror det beror på att frågan inte är helt enkel. Jag känner inte till detaljerna i det här fallet så det säger jag inget om men allmänt är näthat och förtal på internet också riktigt vidrigt.
Att beskriva en faktisk händelse är ju dock knappast näthat. Möjligen skulle det falla under förtal, men som förbundet själva säger om annat så finns varken en anmälan eller en brottsmisstanke ens trots att @Fiorano erkänt hela händelsen öppet. Det verkar ju vara otroligt viktigt i andra fall att det just fallit en dom som då visar på att ett brott faktiskt begåtts, men inte här tydligen. Det är ju det som folk reagerar på.
 
Jag tror det beror på att frågan inte är helt enkel. Jag känner inte till detaljerna i det här fallet så det säger jag inget om men allmänt är näthat och förtal på internet också riktigt vidrigt.
Men det handlar om att förbundet stängt av en person utan en formell anmälan och dessutom av juridiska utskottet vilket var fel och kostar nu skjortan i advokatkostnader
Det handlar om förtal från förbundets sida
Det handlar om att förbundet absolut måste få rätt till varje pris
Och detta stöttar elitryttarna och alla andra som håller käften i det tysta
 
Möte med Ulf? Är det inte "Min advokat ringer din advokat..
obs , jag är lekman, följ din advokats råd. Men man lär sig mycket när man håller på med hästar och råkar köpa häst från ett konkursbo. @Fiorano. Utan att veta om det.

ja, gudars skymning, jag såg inlägget och var inte riktigt bekväm med det men kunde inte riktigt förstå vad problemet var. Heter det ”Pinpointa” problemet? All diskussion sker via advokater när advokater är inblandad. Ingenting sker snabbt längre. Allting sker skriftligt och via ombudet, advokaten. Advokaten bestämmer hastigheten.

Du får döma igen om du får domarjobb vilket inte är säkert, men väldigt irrelevant egentligen. Det borde också vara irrelevant för motparten så de borde inte bråka om det men man vet ju aldrig.

@Fiorano Tiden för privata samtal är över när man har advokat. Det finns ingenting kvar att diskutera privat. Om din advokat tycker att han tjänar på att du är med så är du motvilligt positiv eftersom du är en väldigt upptagen kvinna men går med på det.
 
Lite tråkigt att ingen av de mer kända ryttarna eller någon av de med stora instagramkonton uttalat sig…
Det har jag saknat sen dag 1 och mitt intresse för svensk ridsport har dalat rejält. När Peder F blev världsetta var det mest, jaha och inget mer med det. Mer så att jag undrade hur insyltad han är i saken eftersom det är knäpptyst därifrån.
 
Det har jag saknat sen dag 1 och mitt intresse för svensk ridsport har dalat rejält. När Peder F blev världsetta var det mest, jaha och inget mer med det. Mer så att jag undrade hur insyltad han är i saken eftersom det är knäpptyst därifrån.
Jag vill inte dra några slutsatser från den ekande tystnad som visas från våra kända ryttare. Orsaken är att det här fallet tydligt visar den repressiva tystnadskulturen inom förbundet samt med den senaste tvisten även på det hämndbegär som förbundet besitter.
Jag hade önskat att elitryttarna gått ihop och tagit ställning men med tanke på hur farligt det uppenbarligen är så är det för mig begripligt att även de med vettig moral känner sig förhindra de att göra något.
 
Jag tror det beror på att frågan inte är helt enkel. Jag känner inte till detaljerna i det här fallet så det säger jag inget om men allmänt är näthat och förtal på internet också riktigt vidrigt.

Det har surrats och skrivits om detta i många år, jag tror förbundet har haft lite öron och ögon öppna hur stora diskussionerna blivit-givetvis eftersom vissa där är insyltade på ett eller annat sätt. Vissa genom sex utnyttjande och andra genom att hjälpa till att sopa mattan för sina vänner.

Jag tror att den person som drog igång detta nu ångrar sig bittert.

Det hade varit bättre att låta det plana ut-som det gjort förut.
Men han blev väl rädd denna gång och förbundet såg sin chans att statuera exempel, passat perfekt att tvåla dit en dressyrdomare på lägsta nivån som vill vidarutbilda sig vidare vilket är en perfekt grund bara det för att tysta ner.

Förbundet gillar inte bloggar, facebook, pay and ride eller onelinedressyr.
Förbundet gillar inte funktionärer som kan tänkas skriva antydan till negativt om deras tränare.
Eller som kan ha åsikter om utbildning.

Frågan är inte enkel för att så många skyddar förövarna, och den unga tjejen är och har ingenting.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Svenska ridsportförbundet har funnits i 111 år men först 2023 har förbundet nu fått sin första kvinnliga ordförande: Sandra Ruuda valdes...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter På Svenska Ridsportförbundets senaste styrelsemöte beslutades att man nu ska driva på för en förändring hos Riksidrottsförbundet, som...
Svar
0
· Visningar
149
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Ryttaren Douglas Lindelöw har anklagats för misshandel av sina hästar. Något som lett till att han polisanmälts av Svenska...
Svar
0
· Visningar
404
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter För första gången sedan Svenska Ridsportförbundet bildades 1912 kommer förbundet de kommande åren att ledas av en kvinna. Under...
Svar
0
· Visningar
183
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp