Hennes avstängning stoppades – men förbundet driver ärendet vidare

Jag vill inte dra några slutsatser från den ekande tystnad som visas från våra kända ryttare. Orsaken är att det här fallet tydligt visar den repressiva tystnadskulturen inom förbundet samt med den senaste tvisten även på det hämndbegär som förbundet besitter.

Ja precis, ex toppen är rädda att inte bli uttagna till internationella tävlingar. Det kan vara givet om resultaten har varit jävligt bra, men alla vet att hästar/form/ etc varierar och alla kommer någon gång hamna i skarven och då kan ett icke uttalande eller uttalande var det som avgör åka eller stanna hemma.
 
Kommer inte vara själv. Johan från Safesport kommer vara med. De ska definitivt inte få chansen att köra över mig.
Vad skönt, för något säger mig att det inte är en ursäkt de kommer att komma med.

En ursäkt borde de dessutom komma ut med skriftligt. Via media i det här fallet. Faktum är att de är skyldig varenda kvinnlig medlem en ursäkt. Från 10-åriga Sara med flätor på ridskolan som kommer få sin beskärda del av gubbslemskulturen i framtiden till de kvinnliga landslagsryttarna som med all säkerhet har gått igenom den.
 
Ja precis, ex toppen är rädda att inte bli uttagna till internationella tävlingar. Det kan vara givet om resultaten har varit jävligt bra, men alla vet att hästar/form/ etc varierar och alla kommer någon gång hamna i skarven och då kan ett icke uttalande eller uttalande var det som avgör åka eller stanna hemma.
Jag tror faktiskt inte bara att vi pratar om när man ligger på gränsen. Vi ser ju då och då mycket märkliga val när lag tas ut.
Hamnar elitryttarna i kylan så tror jag det är kört oavsett kapacitet.
Som sagt hämndbegäret verkar vara gigantiskt och alla medel verkar tillåtna för att kunna styra "faktan" som offentligörs.
 
Eller de här…
A3A4B25E-7B52-411D-9234-AAA72EFF86B5.jpeg
 
Kommer inte vara själv. Johan från Safesport kommer vara med. De ska definitivt inte få chansen att köra över mig.
Jag skulle aldrig gått dit personligen, möjligen via telefon eller zoom. Jag skulle fortsatt döma om jag fått domarjobb men agerat väldigt korrekt sökt vidareutbildningar etc som vanligt som om detta aldrig skett. Ni har haft en konflikt och den går via advokat nu i något år eller två. Kanske. Konflikten är liksom utom dina händer nu. Sakfrågan är en annan sak.

Det finns en stor chans att du blir ledsen. Att de är tråkiga, tråkig attityd. Då är det skönt att det går via advokat och om det skulle vara trevligt eller goda nyheter så är ”delad glädje, dubbel glädje” med en person, advokaten, som du har på din sida.

Att vara mediapersonlighet i sakfrågan är en annan sak. Kolla med din advokat för säkerhets skull om vilka linjer som gäller.
 
Hade de tagit sin egen policy på allvar så hade de ju redan kommit långt. De behöver inte uppfinna hjulet igen, jag tror Riksidrottsförbundet har rätt mycket material i fråga om detta också. Om en i SvRF känner att det är ogreppbart (vilket väl är uppenbart vid det här laget?).

"Det är viktigt att arbetet tar rätt vägar och att idrotten står upp för nolltolerans mot alla former av övergrepp och trakasserier, även på nätet. /Ulf Brömster." Ur tidningen Ridsport

Jag önskar att Ulf kunde börja stå upp någon förbaskad gång. Det är mycket snack och lite stående.

Jag skulle helst se att han står upp och går iväg... :cautious:
 
Kan vi vända oss till de större sponsorerna och på något sätt få ett offentligt ställningstagande? Tänker tex HM.
Ja, man kan undra vad Ridsportförbundets sponsorer tycker om det hela.

Sen skulle det vara toppen om kända företag när det gäller "häst" social media som Ridely, Equilab eller Ridesum, vore intresserade av @Fiorano som såväl instruktör, tränare, domare eller ambassadör och inspiratör.
 
Jag skulle aldrig gått dit personligen, möjligen via telefon eller zoom. Jag skulle fortsatt döma om jag fått domarjobb men agerat väldigt korrekt sökt vidareutbildningar etc som vanligt som om detta aldrig skett. Ni har haft en konflikt och den går via advokat nu i något år eller två. Kanske. Konflikten är liksom utom dina händer nu. Sakfrågan är en annan sak.

Det finns en stor chans att du blir ledsen. Att de är tråkiga, tråkig attityd. Då är det skönt att det går via advokat och om det skulle vara trevligt eller goda nyheter så är ”delad glädje, dubbel glädje” med en person, advokaten, som du har på din sida.

Att vara mediapersonlighet i sakfrågan är en annan sak. Kolla med din advokat för säkerhets skull om vilka linjer som gäller.
Mjo. Det där ligger dock inte riktigt för mig att bara lägga det bakom mig. Detta har trots allt blivit personligt och jag känner mig stark nog att hantera detta. Det hade känts som jag vänt frågan ryggen att inte ta möjligheten att ha ett sånt här möte. Jag tror att det är väldigt viktigt att förbundsledningen får ett reellt ansikte på mig som person så att jag inte bara är någon som figurerar i text och media. Att ta risken att jag blir ledsen kan jag leva med. Har jag överlevt så här långt klarar jag nog detta också.
 
Mjo. Det där ligger dock inte riktigt för mig att bara lägga det bakom mig. Detta har trots allt blivit personligt och jag känner mig stark nog att hantera detta. Det hade känts som jag vänt frågan ryggen att inte ta möjligheten att ha ett sånt här möte. Jag tror att det är väldigt viktigt att förbundsledningen får ett reellt ansikte på mig som person så att jag inte bara är någon som figurerar i text och media. Att ta risken att jag blir ledsen kan jag leva med. Har jag överlevt så här långt klarar jag nog detta också.
Klart du ska gå men med din advokat som ni redan tänkt. Det är så mycket kring integritet, personliga gränser och även saken i ett större perspektiv så du kommer att gå stärkt ur i efterhand även om det är påfrestande här och nu.
 
Tycker du borde bjuda med en journalist :)
Jag hade gått själv men med dold mikrofon och spelat in allt. En kille gjorde det i samband med ett annat idrottsanknutet ärende och kärringen som var ordförande i föreningen fick gå i princip direkt när inspelningen blev offentlig.
 
Är saken=anmälan? Anmälan är riktad mot ledamot alt. kränkningen av ledamot?

Min tolkning är att någon kränkt en förbundsstyrelseledamot. Jag kan bara gissa vem i s f...

-----

"Saken: Allvarlig kränkning
Beslut att meddelas 2021-10-27

Disciplinnämnden har beslutat att anmälan ska överlämnas till Riksidrottsnämnden (RIN), då saken riktar sig mot en förbundsstyrelseledamot i Svenska Ridsportförbundet."
 
Är saken=anmälan? Anmälan är riktad mot ledamot alt. kränkningen av ledamot?

Min tolkning är att någon kränkt en förbundsstyrelseledamot. Jag kan bara gissa vem i s f...

-----

"Saken: Allvarlig kränkning
Beslut att meddelas 2021-10-27

Disciplinnämnden har beslutat att anmälan ska överlämnas till Riksidrottsnämnden (RIN), då saken riktar sig mot en förbundsstyrelseledamot i Svenska Ridsportförbundet."
Så kan man ju också tolka det. Mycket tvetydigt dokument
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Svenska ridsportförbundet har funnits i 111 år men först 2023 har förbundet nu fått sin första kvinnliga ordförande: Sandra Ruuda valdes...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter För första gången sedan Svenska Ridsportförbundet bildades 1912 kommer förbundet de kommande åren att ledas av en kvinna. Under...
Svar
0
· Visningar
182
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I helgen meddelade Internationella ridsportförbundet att framöver tillåta ryska och belarusiska idrottare, hästar och funktionärer under...
Svar
0
· Visningar
579
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det låg i luften, som man brukar säga. De senaste årens händelser, turbulens och stenhårda kritik mot Svenska Ridsportförbundet i...
Svar
0
· Visningar
380
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp