nordiskridkonst

Trådstartare
Ja, herregud. Nu har det som jag aldrig trodde skulle hända hänt. Jag har utvecklat en "girlcrush", och ingen liten en. Jag som levt hela mitt 32 åriga liv som helt hetero (min åsikt) har gått och blivit helt galet förälskad i en tjej. Hon är jättevacker och smart och från första gången vi träffades har jag inte kunnat ta ögonen ifrån henne MEN hon är inte lesbisk (och inte jag heller egentligen). Så vad är det här?! Är det mina hormoner som börjat spöka när jag bytt till p-piller?
Jag är absolut inte homofobisk på nått vis. Har massvis med vänner som är gay och jag ser absolut inget fel alls med det. Men jag trodde aldrig att jag själv skulle hamna i den här situationen. Trodde att jag kände mig själv vid det här laget.

Har det här någonsin hänt er? Jag menar inte om ni provat, eller vill prova tjejsex nån gång utan snarare om ni någonsin haft känslor för en tjej (mer än bara kompis)?

Hjälp mig, jag behöver få höra era åsikter och tankar.
 
Sv: Herregud!

Hon är jättevacker och smart och från första gången vi träffades har jag inte kunnat ta ögonen ifrån henne MEN hon är inte lesbisk (och inte jag heller egentligen).

Det kanske du inte ska vara så säker på (bi i alla fall).

Jag fattar inte riktigt problemet? Om hon inte är intresserad av dig så är det ju bara att hantera på samma sätt som en snubbe som inte är intresserad av dig.
 
Sv: Herregud!

Problemet är att hela situationen känns obegriplig. Jag är i ett mycket lyckligt förhållande med en man sedan 3 år och vi planerar att gifta oss i år så det här är ingenting som jag någonsin skulle agera på. Men mitt huvud snurrar. O_o
 
Sv: Herregud!

Spännande! Jag är nog en 1:a eller 2:a på skalan egentligen men jag tror också att jag under min livstid kommer att ha haft enbart heterosexuella relationer helt enkelt för att jag umgås i heterokretsar, går aldrig på gayklubb etc. Men man vet ju aldrig.
 
Sv: Herregud!

Hände mig också, helt hejdlöst och okontrollerat. Både hon och jag i förhållanden med man och barn. Jag tog naturligtvis aldrig upp det med henne utan njöt av fjärilar i magen tills de tystnade, vilket tog drygt ett år.
Jag var inte alls intresserad av att lämna min man för varken en annan tjej eller en annan kille.
 
Sv: Herregud!

Usch vad trött jag blir på alla etiketter och fack. Begreppen hetero, bi, homo är rena konstruktioner. Jag tror inte att människor är så enkla. Jag tror att alla människor är bisexuella men det sociala livet, värderingar m.m avgör hur mottaglig man är för att "ändra sig" och gå utanför ramarna.

Jag har enbart haft heterosexuella relationer och aldrig varit kär eller förälskad i en tjej, men helt otänkbart tycker jag inte det är.

Så jag förstår inte heller problemet, är hon inte intresserad så är det ju bara att ta det precis som om en kille inte varit intresserad.
 
Sv: Herregud!

Det är ju inte riktigt så att enda stället att träffa homosexuella är på gayklubb. Eller att heterokretsar är helt hetero bara för att en själv förutsätter/antar/tror att det är så.
 
Sv: Herregud!

Problemet är att hela situationen känns obegriplig. Jag är i ett mycket lyckligt förhållande med en man sedan 3 år och vi planerar att gifta oss i år så det här är ingenting som jag någonsin skulle agera på. Men mitt huvud snurrar. O_o

Lite vårkänslor får man ibland. Det är bara att sätta sig ner och fundera över vad man har och över vad man kan få. Oftast kommer man fram till att man har det rätt bra som man har det:)

men jag förstår din förvirring. Hade jag vaknat upp en morgon och varit kär i en annan kvinna så hade jag blivit jättekonfunderad. Att liksom hitta en sida hos en själv som man inte trodde existerade, att ens själ är mer open minded än vad man trodde.
 
Sv: Herregud!

Haha.. det var lange sedan, men jo... :angel: En san vacker, underbar, rolig, sot, smart, supertrevlig, talangfull, odmjuk och jaaa... helt enkelt uuuunderbar manniska. Hon hade/har ingen aning :)

Nagon sa mig en gang att: alla kvinnor, nagon gang i sitt liv, faller for en annan kvinna. Varfor? Spelar nog ingen roll, i grund och botten sa ar det ju anda inte konet vi faller for (far man hoppas i alla fall o0) utan manniskan. Jag tror inte vi ar sa pass hard wired i var "sexualitet" att vi inte kan falla for nagon utanfor varan normala "val-lada". Som med alla andra kanslor kan man ju valja vad man gor av det, sa klart. Jag gjorde inget, for jag var radd for att krangla till saker och ting. Och det handlade inte sa mkt om att hon var en hon, och jag var en hon, som att jag har som grundregel att inte "pilla" pa vanner i "onodan". Samma regel oavsett.

Den dar "grund gjutna" ideen om att vi alla ar Antingen Eller Bade Och, tror jag ar fel. For det finns sa mycket mer som kan locka varat kanslospektrum utover huruvida det ar tuttar eller bollar inblandade. Personen under, sa att saga...

Du ar kar i, forst och framst, en vacker och smart manniska helt enkelt... konet ar sekundart om ens det.
 
Senast ändrad:
Sv: Herregud!

Usch vad trött jag blir på alla etiketter och fack. Begreppen hetero, bi, homo är rena konstruktioner. Jag tror inte att människor är så enkla. Jag tror att alla människor är bisexuella men det sociala livet, värderingar m.m avgör hur mottaglig man är för att "ändra sig" och gå utanför ramarna.

Jag håller med. Många i min närhet kan inte förstå hur jag resonerar, men jag är helt inne på din linje där.

En annan i min närhet lever nu i ett långvarigt förhållande med en samkönad person och det är helt omöjligt att få folk att förstå att det a) inte har något att göra med att hen som barn gillade en färg som bara det andra könet "får" ha eller att b) hen hade ett långt heteroförhållande i ungdomen och vad är hen DÅ för nåt?! Jag blir så trött på det där.

Men förlåt TS, nu spårade jag ur lite.

JA, det har hänt mig, där är svaret ;)
 
Sv: Herregud!

En kompis till mig tog en fika med sin tränare och båda insåg att det nog blev en dejt. De är nu sambos och hur kära som helst (tjejer). Ingen av dem hade någonsin varit kär i en av samma kön tidigare.
 
Sv: Herregud!

Det där har hänt mig med. Men det är något jag hållit för mig själv. Ingen big deal liksom. Det är precis som jag kan tända till på en kille jag ser på stan. Folk är inte oattraktiva bara för att jag är gift.
 
Sv: Herregud!

Hände mig en gång som tonåring, men sen dess så har jag bara tänt sexuellt på tjejer, inte blivit kär i någon. Är en 2:a på Kinsey-scale.

En liten crush (oavsett könet på personen) är ju helt oskyldigt att ha om du är lycklig i ditt förhållande och inte gör annat än tindrar med ögonen mot hen, ibland stöter man på helt fantastiska människor helt enkelt. Helt ok att ha kompiscrusher också så att säga :D. En härlig känsla.

Njut av känslan tills den går över, såvida det inte är mer än en crush?
 
Senast ändrad:
Sv: Herregud!

Jag är absolut inte homofobisk på nått vis.

Jag håller på ett sätt med de andra som svarat att "det inte är en big deal".

Men, med tanke på att samhället faktiskt är som det är - heteronormativt och homofobiskt - så förstår jag att man kan känna sig lite omtumlad i en situation som din, när ens heterosexuella position ruckas på. Det är svårt att bortse från att det hänger ihop med ens identitet, vare sig man vill det eller inte eftersom omgivningen kopplar ihop det med ens identitet.



Vad är det tycker känns obegripligt? Att du har en crush fast du är i ett förhållande eller att den du har en crush på är av samma kön som du?
 
Sv: Herregud!

Har ingen direkt input men Kinsey scale kan vara av lite intresse i det hela.

http://en.wikipedia.org/wiki/Kinsey_scale

Den är väl lite intressant och rolig i sitt sammanhang men kan i bästa fall användas till att mäta praktik/begär vid en given tidpunkt. Jag tycker inte att man ska hänga upp sig på var (vad) man "är" på skalan. Det blir så cementerande. Skulle tro att de flesta glider fram och tillbaka på skala under livet, beroende på vilka parametrar man tar med i beräkningen.

Hursom så vill jag uppmuntra alla som känner sig vara något annat än 0 eller 6 på skalan att kalla sig bisexuella. Av politiska orsaker. Ju fler och synligare vi bisexuella blir desto lättare kommer det bli för oss att vara det!
 
Sv: Herregud!

Da kliver la jag ut ur latsasgarderoben da, enligt den skalan ar jag bi. :) For Buke-Trani, eller andra, sa, satter jag den lilla labeln pa mig. Fastan jag hatar labels.

Jag tycker verkligen att det ar sa otroligt sorgligt, pa ett vis, att vi ska "behova" bara labels beroende pa vad som tilltalar oss eller ej... Tank, bara tank, sa underbart det kunde vara om vi fick vara bara manniskor som tycker om manniskor...
 
Sv: Herregud!

Japp, det gör jag :). Är öppet bi, på det viset att om någon frågar så svarar jag ärligt :P. Skyltar inte med min sexualitet dock, av samma anledning som Bewildered nämner ovan.
 
Sv: Herregud!

+ skies

Heja! :up:

Så länge hetero betraktas som "grundtillstånd" så måste vi tyvärr sätta en etikett på oss. Det gäller särskilt oss som inte är varken homo eller hetero. Det är ju knappt man blir läst som bi trots att man själv kallar sig det. Omgivningen vill hest att man är antingen eller (homo/hetero) för bisexuell är för knäppt eller krångligt eller nåt. :meh:
 
Sv: Herregud!

Det ar det dar "konstigt" som forvirrar mig, arligt talat, for jag -forstar inte- vad det ar for konstigt med det. (jag ar val trog eller nat.)

Att man tilltalas av manniskor ur ena eller andra, eller bada, kategorierna gor ingen skillnad for mig alls. Sa nar det kommer till att det ar "konstigt" att inte vara 100% i bara Ena ladan ser jag mest ut som en liten fagelholk.

Sen ska jag erkanna att det kanns lite konstigt att som 28aring titta pa en skala och bara kanna att "jaha, jaja, jag ar tydligen bi." *garv* "Flytande granser" for vad man tilltalas av har alltid, for mig, kants valdigt normalt egentligen. Sa, helt arligt och handen pa hjartat och hela middevippen, sa ar det inget jag har reflekterat over innan. Antingen tilltalas man av nan, eller sa gor man Inte det.
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 883
Senast: Twihard
·
Övr. Hund Jag var med om en händelse i onsdags som jag inte kan släppa riktigt... Jag vill gärna höra era åsikter om vad ni hade gjort i den...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
15 286
Senast: hastflicka
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 849
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
865
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp