Hestekraft

B

blondi3958

Någon som använder det fodret?
Det är med bla. lussern, popcorn,majs,vitlök, fodersalt mm mm.
Vad tycker ni om det?

Min häst älskar det :D
 
Jodå, har ingen häst själv men sett det funka bra och fantastiskt på många hästar. Framförallt smala plankor från kontinenten... Det är ju som vilket pelletsfoder som helst fast inte i pelletsform... Vilket tyvärr eller som tur är innebär att man hittar stenar och litee annat mysko i det... Ibland undrar jag vad som egentligen finns i den där j-la pelletsen. Ett "proteinfoder" Samma kvot som lusern har jag för mig, inte hundra på det just nu...
 
Min häst älskar det också! Äter med all aptit man kan.
Köper det av en som har hästarna häromkring... Kostar ca 180:- för 30 kg. Precis som alla andra färdiga produkter är det lite dyrare, men man har verkligen allt i.
Linfrö, torrjäst mmmm. Min hästs päls och hovar har blivit så mkt bättre på bara en månad. Kommer fortsätta med detta fodret nu...
;)
 
Vet inte. Dom i stallet var återförsäljare och fodrade sina egna och inackorderingarna med det så det ingick i stallhyran. :bow:
 
Men är inte Hestekraft och Sweet Feed nästan samma sak, förutom att Sweet Feed innehåller bl.a: 79% majs, 16% melass,2% linfrö och 3% soja?????????? Och med detta kan man blanda 1+1 (skall få lite mer info från återförsäljaren i Deje) med kornkross/eller havre, beroende på hästens temperament bla bla..
Är inte det ungefär samma sak!!?? Fast att det innehåller andra saker i Hestekraft typ vitlök,örter bla,,,Tyvärr så tror jag inte det finns någon återförsäljare i j-la värmland...Den närmaste finns i Örebro hos Eklunda stuteri. Så jag kanske satsar på Sweet Feed, hade tänkt börja med Aspbarkspellets,men det är så rysligt dyrt 230kr för 25kg säck... :( Ger min märr den rena aspbarken endast per dag 1/2 med ordinarie foder. Aspbarken ger otroligt starka hovar och sätter igång magen och så vidare.

-----------
http://hem.passagen.se/aspbarkfoder/
 

Liknande trådar

Hundträning Vilken väst /anser ni vara bäst? Finns det någon som funkar för fler områden? Avser att använda vid apportering, rally, lydnad, ute i...
2
Svar
29
· Visningar
1 827
Senast: AraSlei
·
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
687
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 126
Senast: mily
·
Ridning Jag red på ridskola från jag var 6 till övre tonåren, under senvår och sommar red vi ofta uteritter, i alla gångarter. Man fick lära sig...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
7 313
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp