Bukefalos 28 år!

Hickande hund

S

Sweet

Har en Golden på 14 veckor. Hon har ända sen vi fick hem henne vid 8 veckors ålder fått hicka minst två gånger per dag.

Det är inte vid några speciella tillfällen hon får hicka, det kan hända när som helst. Det håller på en liten stund men slutar sen av sig självt.

Någon som vet vad hickan beror på? :confused:
 
Sv: Hickande hund

Vet inte vad der beror på direkt...
Blivit lite överraskad och svalt luft??
Nova hickade mycket när hon var valp!
Man visste ofta när hon skulle börja för det var när hon blivit överraskad.
Men det är borta nu.
 
Sv: Hickande hund

Valpar hickar ofta. Det går över. Blir med tiden mer sällan och sen nästan aldrig. Min hickade titt osm tätt. Hela lilla hunden hoppade, hon verkade dock inte störas av det.
 
Sv: Hickande hund

Ibland kan de hicka lite extra om de är hungriga. Hur många gånger per dag får hon mat?
 
Sv: Hickande hund

Valpar hickar väldigt ofta, helt normalt!
 
Sv: Hickande hund

Hon får mat tre gånger om dagen nu, och hon kan börja hicka precis efter hon har ätit också så det beror nog inte på att hon är hungrig. :D

Bra att veta att det inte är något att oroa sig för i alla fall...

Tack för era svar! :bow:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
783
Hundträning Hej, Vi hämtade hem vår lilla Australian Shepherd för fem veckor sedan. Hon är jätteduktig vid hundmöte, inkallning, lärde sig "sitt" på...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
14 818
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 229
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 215
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp