Highcruiser 1135 avkommor se hit!

Jiovedi

Trådstartare
Jag har kollat runt och läst om massor av hingstar som kan passa mitt hann sto efter Wordly - Weltmeyer -( Walt disney från mamman sida) Och har fastnat för Highcruiser. Han är såå snygg och verkar ha ett troligt bra temprament.
Så målet är att betäcka henne med honom till våren.

Jag vill nu se en massa avkommor efter honom:
gärna bilder på era ston med.

Mitt sto är 163cm ca. men hoppas få en avkomma som är större än så.
hur stora är era ston samt vad förväntas avkomman bli.

Tacksam för massor med härliga bilder/svar.
 
_DSC0395.jpeg
_DSC0395.jpeg
En kille född 16. Highpatch af Hagby
 
Dessa killar är helsyskon. Mamma är 168 och E Cortez-Ceylon. Hp1 som den första kallas är en väldigt känslig kille HP2 som den andra kallas är känslig men inte på samma vis som den första.. väldigt trevliga individer och i mina ögon vackra. Så jag väntar med spänning på mitt föl 2019. Hoppas nu på ett sto. Men blir glad för vilket som bara dom håller dig friska.
 
Dessa killar är helsyskon. Mamma är 168 och E Cortez-Ceylon. Hp1 som den första kallas är en väldigt känslig kille HP2 som den andra kallas är känslig men inte på samma vis som den första.. väldigt trevliga individer och i mina ögon vackra. Så jag väntar med spänning på mitt föl 2019. Hoppas nu på ett sto. Men blir glad för vilket som bara dom håller dig friska.

Vilka fina killar.. :)
va roligt med en tredje. :)
Han verkar lämna mycket trevliga avkommor med bra psyke.Mitt sto är ju endast 162-3 cm men högrest så hoppas få en avkomma som är lite större. Läst runt lite och de verkar som att han lämnar lite högre avkommor än vad mamman är. jag Kommer som sagt betäcka Min i vår och hoppas innerligt hon tar sig :)
 
Senast ändrad:
Jag fick en hingstunge e. Higcruiser i maj, tyvärr blev han bara 4 månader då han fick en svår infektion i ett operationssår. Han opererades pga att han var x-bent höger fram.
Men han var en otroligt trevlig individ under den tid han var hos oss. Väldigt lätt att hålla på med trotts massor av överskottsenergi pga att han var tvungen att stå på box det mesta av tiden. Totalt orädd och väldigt social.
I mina ögon såg han ut att bli en riktigt fin modell på häst och hade en superbra skritt. Trav och galopp var oxå riktigt bra men tyvärr var det svårt för honom att visa de gångarterna fullt ut pga sitt dåliga ben. Väldigt bra bakbensaktivitet.
Mamman är e. Solos Carex - Nactus och är själv en otroligt trevlig och okomplicerad individ med 8:or på typ och gång.
Jag skulle absolut välja HC igen om jag ska betäcka om!
 

Bifogade filer

  • 7F1A6428-CA42-4759-9268-FB03D0B49C53.jpeg
    7F1A6428-CA42-4759-9268-FB03D0B49C53.jpeg
    279,8 KB · Visningar: 23

Liknande trådar

Avel Jag köpte min drömhäst i våras. Tanken var att vi skulle träna (utbilda mig) för att senare tävla och utvecklas. Men denna sommar har...
Svar
1
· Visningar
1 101
C
Avel Hej! Tänkte kolla här om det är någon som har lite tankar och idéer om vilken hingst jag bör betäcka mitt sto med.. Stoets stam...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 112
Senast: SussiLull
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp