Highlandponny i Sverige?

K

Krummelur

Jag är lite nyfiken på denna häst, inte på hur den ser ut eller så, det vet jag. Men om det finns några i Sverige? Hur dom är? Samt om någon vet nått bra ställe där man kan prova rida denna ras(i Skottland)? :confused: Min sambo och jag ska nämligen dit på en weekend i vår och jag tänkte göra något annat när han spelar golf...

A

abs

Jag har träffat en tjej i Enköping som föder upp Highlandponnyer.

Jag PM:ar dig hur du kan komma i kontakt med henne.

M

Mariqa

några highlandponnysar finns det allt i Sverige :). -99 fanns det 5st läste jag i en tidning. Varav en finns nere i Skåne på grytåsa gård i Örkelljunga.
Just den ponnyn var väldigt lugn och stabil i psyket men tokig i att hoppa :) (har alltså ridit den :D). Tror d flesta highlandponnysarna har ett bra psyke...
Kanske inte så mkt intressant, men skrev ialla fall :D

V

Vedklyvarn

Sv: Re: Highlandponny i Sverige?

En sex år gammal tråd iofs men nu finns det åtminstone en "Hipo" i Värmland.

X

xzanna

Sv: Highlandponny i Sverige?

Gammal tråd men jag måste göra ett inlägg.

Har massor av highlander i stallet, 8 stycken (hade en till med han dog för några år sen)

Helt underbara hästar.!!

Sv: Highlandponny i Sverige?

:) I början på 70 talet red jag på Farsta ridstall i stockholm och där
fanns Caramac -61 privat ponny som tävlade framgångsrikt i hoppning.
Han var black och en helt otrolig ponny min första stora kärlek, red honom
en del när han var utlånad till ridskolan. Han var en renrasig Highlandsponny

Liknande trådar

Mat Jag ser att folk ofta startar trådar om tips på restauranger i en stad/ ett område. Och sen blir tråden äldre och glöms bort. Så jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 595
Senast: Lyan
·
Anläggning Jag är eventuellt intresserad av att köpa en fastighet där nuvarande ägare har hästar. Hagarna är på totalt 1000 kvm, uppdelat på två...
Svar
19
· Visningar
804
Gravid - 1år Känns jobbigt att skriva en sån här tråd men gör det ändå. Är det någon som blivit sjukskriven för depression under graviditet? Hur...
Svar
10
· Visningar
912
Senast: hemlig
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
2 542

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar