Bukefalos 26 år!

Highlandponny i Sverige?

K

Krummelur

Jag är lite nyfiken på denna häst, inte på hur den ser ut eller så, det vet jag. Men om det finns några i Sverige? Hur dom är? Samt om någon vet nått bra ställe där man kan prova rida denna ras(i Skottland)? :confused: Min sambo och jag ska nämligen dit på en weekend i vår och jag tänkte göra något annat när han spelar golf...

A

abs

Jag har träffat en tjej i Enköping som föder upp Highlandponnyer.

Jag PM:ar dig hur du kan komma i kontakt med henne.

M

Mariqa

några highlandponnysar finns det allt i Sverige :). -99 fanns det 5st läste jag i en tidning. Varav en finns nere i Skåne på grytåsa gård i Örkelljunga.
Just den ponnyn var väldigt lugn och stabil i psyket men tokig i att hoppa :) (har alltså ridit den :D). Tror d flesta highlandponnysarna har ett bra psyke...
Kanske inte så mkt intressant, men skrev ialla fall :D

V

Vedklyvarn

Sv: Re: Highlandponny i Sverige?

En sex år gammal tråd iofs men nu finns det åtminstone en "Hipo" i Värmland.

X

xzanna

Sv: Highlandponny i Sverige?

Gammal tråd men jag måste göra ett inlägg.

Har massor av highlander i stallet, 8 stycken (hade en till med han dog för några år sen)

Helt underbara hästar.!!

Sv: Highlandponny i Sverige?

:) I början på 70 talet red jag på Farsta ridstall i stockholm och där
fanns Caramac -61 privat ponny som tävlade framgångsrikt i hoppning.
Han var black och en helt otrolig ponny min första stora kärlek, red honom
en del när han var utlånad till ridskolan. Han var en renrasig Highlandsponny

Liknande trådar

Kropp & Själ Lägger denna på allmänt då skadan i sig ju handlar om mig... Moderatornfpr väl flytta till häst människa om det är fel. Någon som har...
Svar
1
· Visningar
233
Ridning Hej! Jag är nybörjare när det gäller hästar (är 27 år) och när jag har ridit, speciellt i trav, så tappar jag balansen samt att jag...
Svar
13
· Visningar
602
Hundavel & Ras Jag har en vän som ska sluta med hästar och ersätta det med hundar istället. Vi har pratat lite men har svårt att komma fram till någon...
2
Svar
30
· Visningar
1 086
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
901

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Unghundar med stort motionsbehov
  • Blåsljud valp

Hästrelaterat

Omröstningar

• Bästa läderbalsamet