Bukefalos 28 år!

Himalaya/Thermo Master/Showmaster

S

Suprize

Ska köpa ett nytt regntäcke till min ponny nu, och jag vill veta lite vad ni tycker om dessa täckena...
Jag behöver ett tåligt täcke eftersom han är låg i rang och en del hästar går och biter sönder täckena heela tiden!! Så jag vill inte heller lägga ut hur mycket pengar som helst...

Men det finns ett Thermo Master Rain på hööks för 499 kr med rivtålighet 420 D... Någon som har detta täcket?

Det finns också ett Showmaster Rain Shower på hööks med 840 D därimot så kostar det lite mer.. 699kr..

Sen detta Himalaya Rain på börjes för 195kr!! Å det är 600D Men jag vet inte.. Är det för billigt för att vara bra...:P
 
Sv: Himalaya/Thermo Master/Showmaster

Inget täcke håller för vad som helst, men de flesta håller för mer än de tre täcken du nämner. Tyvärr så är de ju dyrare också...
 
Sv: Himalaya/Thermo Master/Showmaster

Thermo master rain- Har en häst i stallet, går sönder lätt enligt mina erfarenheter.

Tyvärr är det väl ofta så att man får vad man betalar för. Ett märke som jag tycker är värt at tprova är Källquists Protector/protector light allt vad dom heter. De blåa regntäckena med/utan fleecefoder. Jag köpte mitt för 500kr och det har hållt utan minsta skråma tre år nu.
 
Sv: Himalaya/Thermo Master/Showmaster

jooo... det är juh det.. men eftersom verkligen alla täcken gått sönder, även något lite dyrare.. Kom inte ihåg vad det var för något... Så känns det inte jätteroligt att lägga ut en massa pengar och det bara går sönder...:crazy:
 
Sv: Himalaya/Thermo Master/Showmaster

Kolla på tex lillhästen i stav, de har andra märken som är billiga och bra.

Har du Eko i närheten? De har ofta täcken av märket shire som brukar vara bra.

Det lönar sig ofta att surfa runt och finna billigare priser på nätet, även på tradera finns det oftast helt ok täcken för små priser.
 
Sv: Himalaya/Thermo Master/Showmaster

Det beror på om du har en "täckestuggare" eller en som låter täckena vara ifred. Har bara bra erfarenheter av Thermo Master Rain, har de till båda mina och efter över ett år inte en skråma. Men de äter ju inte täcken heller... :)

Tillägg:
Oj, nu läste jag att din häst får täckena uppätna av andra hästar...nåja då är väl frågan om du vill investera i ett dyrt täcke som skall hålla länge, men om det blir uppätet av någon annans häst (inte ens av den egna hästen) så hade jag nog blivit rätt sur!!!
 
Senast ändrad:
Sv: Himalaya/Thermo Master/Showmaster

det finns ju olika krämer typ Nobite man kan köpa och smörja på täcket på utsatta ställen.
Halvblodskorsningen jag hade innan var expert på att reta upp hagkompisen så han bet på täcket. Vet inte hur många täcken det blev genom åren.
Hästen i fråga var inte förtjust i att ha varken täcken el lindor. Kanske för han hade nordsvensk i sig med.:angel:
 
Sv: Himalaya/Thermo Master/Showmaster

Jag har ett himalaya regn från Börjes, och det har hållt kanon! är inne på min tredje sommar med det (och så användes det i vintras över ett tjockt stalltäcke eftersom min Täckes-ätande häst åt upp vintertäcket)
 
Sv: Himalaya/Thermo Master/Showmaster

Tjuvar lite på din tråd om det går bra, jag har samma problem och vill ha ett täcke som inte är för varmt dessutom.

Har erfarenhet av två st Thermomaster från Hööks i samma modell men annan färg (äldre, ett mörkblått och ett ljusgrönt) och det är de som hållt bäst enligt min erfarenhet, båda är hela trots täckestuggande hagkompis och flitig användning. Båda har dessutom varit täta, men i år är ju täcket svart och det är ju inte det bästa om man vill ha ett lite svalare, så jag är tveksam för egen del.

Funderar också på exakt de täckena du tittat på, mht priset och rivtåligheten + ljus färg, så jag lånar lite hörn av dig om det går bra?
 
Sv: Himalaya/Thermo Master/Showmaster

Minns inte namnet men det rutiga från Börjes:love:
Fick ett i julklapp och det är underbart! Totalt vattentätt och det sitter som formsytt på Harry.
Han kan inte ha TM eftersom dom är på tok för stora i bogen.
Så om du har en häst med små bogar rekommenderar jag ovan nämnda:D
Har även några himalaya. Bra kvalitet och hemskt tåliga, vi har ett som inte gått sönder fast ett FÖL har lekt med det hela dagarna, fast stjärtlappen har sett bättre dagar:rofl: . Har måsta impregnera om mitt efter 2år, fast det är ju inte så jobbigt;)
 
Sv: Himalaya/Thermo Master/Showmaster

jag skulle tipsa om ett shires, de tycker jag är tåliga och inte så dyra.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, då jag har haft problem med täcken som sitter bra på en av mina hästar (får mycket lätt skav) så blev jag överlycklig när jag...
Svar
3
· Visningar
1 608
Utrustning Jag ska köpa ett nytt vintertäcke till pållan. Jag har funderat på ett Thermo Master från Hööks, då jag bara har bra erfarenheter av...
Svar
4
· Visningar
2 842
Senast: Inka-90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp