Bukefalos 28 år!

Himlen tog en till

Status
Stängd för vidare inlägg.
För många år sedan, när jag började arbetsträna för att komma tillbaka, så hamnade jag på den lokala handelsträdgården. Där trivdes jag bra. Alla var trevliga och jag började åter få hopp om mänskligheten som jag tappat på vägen.

Jag har såklart fortsatt att besöka nämnda växtförsäljning under åren efteråt. Ibland träffade jag på chefen/ägaren eller någon annan ur personalen som jobbat där även tidigare. Han som ägde stället hade alltid några minuter över för att växla några ord, även om han hade mycket att göra.

Sist jag såg honom var han dock inte sitt vanliga jag längre. Det här var två år sedan. Det var uppenbart att han drabbats av sjukdom då han gick med rollator. Jag vågade inte fråga om vad som hade hänt och jag frågade aldrig någon av de andra heller även om jag undrade.

Idag fick jag veta att han har gått bort :cry:. Han hade ALS. Jävla skit.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 973
Senast: Trott
·
Småbarn Sonen 4,5 år har haft det lite kämpigt på förskolan i höst. Alla hans vänner slutade för att börja på skolan, och han har inte riktigt...
2 3
Svar
40
· Visningar
8 699
Senast: Soapbubble
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 912
Senast: Saeta
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 186
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp