Hingst! Råd og erfaringer.

MimmiNO

Trådstartare
Jeg skal begynne som medrytter på en maxad ponnihingst denne uken. Og jeg lurer på om noen har erfaringer eller råd til meg om ridning av hingst.
Han er veldig snill å handtere, og jeg synes provridningen gikk bra. Jeg er ganske erfaren, men ikke med hingst. Så jeg lurer på om det er noe spesielt jeg burde vite, som kanskje eier ikke tenker over fordi hun har hatt han lenge.
Jeg tenker mest på når det gjelder å ri ut i skogen eller veiene, møte andte hester, passere gjennom gårder med hester og sånn.
 
Fråga ägaren hur han är :)
Om han kan möta andra hästar och isåfall hur man ska hantera honom.

Jag har varit medryttare på två hingstar där hästmöten vid uteritter inte var något problem. Ibland kunde man känna att den ena spände till men han gjorde aldrig något.
 
Fråga ägaren hur han är :)
Om han kan möta andra hästar och isåfall hur man ska hantera honom.

Jag har varit medryttare på två hingstar där hästmöten vid uteritter inte var något problem. Ibland kunde man känna att den ena spände till men han gjorde aldrig något.

Jeg skal det og. Men tenkte at siden hun er så vant til ham så kan det være ting hun ikke tenker på som er spesielt med hingst.
Jeg gleder meg uansett for han er så fin og snill.
 
Jag har ridit ut på flera hingstar, både en som var väldigt kåt på ston och även de som var som att rida på valackar utan några konstigheter. Förvisso var de hingstarna inställda på arbete när man satt i sadeln, men de är nog väldigt individuellt samt vad de fått för uppfoatran och så vidare.
Bästa svaret har nog ägaren. :)
 
Min erfarenhet av hingstar är att man behöver vara uppmärksam och alltid steget före (mer än med hur mycket man ju även behöver det i all hantering/ridning av hästar som djur allmänt). Även om de är otroligt väluppfostrade osv.

Ta upp detaljerna med ägaren 😄
 

Liknande trådar

Foder & Strö Ja, da er jeg her igjen med den umulige ponnien min. Unghest som siste uken har begynt å bete seg som hingst. Masse vrinsking hele...
Svar
4
· Visningar
472
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
998
Senast: Lobelia
·
Hästvård Jeg har en halvfoder hest som jeg har ansvar for (eier har fått baby). På torsdag oppdaget jeg en hevelse/kul under magen. Den gjorde...
Svar
5
· Visningar
812
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Behøver hjelp og synspunkter. Skriver på norsk så blir det minst feil. Jeg og samboeren fikk oss ny hund for 6 år siden, en da 9 mnd...
Svar
4
· Visningar
1 229
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp