Bukefalos 28 år!

Hingst till Irco Mena sto.

Jessica.B.

Trådstartare
Mitt sto tog sig inte i år. Värkar som hon inte tar sig på fryst så nu får vi lägga ner det (har provat två gånger med två olika hingstar).

Hon är Irco Mena-Feliciano-Any Questions-Unikum

Mor gått svårklass. Stoet själv är skadad.

Hon har fått tre föl var av två visade som föl. Första fölet död pga svår gaffelbandsskada. Andra fölet Cardento 46p ser lovande ut född 06. Tredje fölet Carresini L 48p född 09.

Men nu inför nästa år så vet jag inte vad jag ska välja. Tanken är att köra ner henne till tyskland och få möjlighet till färsk semin på fryshingstar.

De hingstar jag funderat på är:
Sandro Boy: Går bara på färskt i början av året.
Cassini II: Då det var en lyckad kombination.
Indoctro: Provade i år men då var det fryst. Men där hon ska stå så är det lätt att få färskt.

Men fler tips motages gärna och vad ni tycker om dessa hingstar.
 
Sv: Hingst till Irco Mena sto.

Hur ser hon ut, hur är hon i temperamentet och hur hoppar hon? Styrkor/svagheter? Kan du tänka dig att köra ner t Tyskland har du ju mkt att välja på...
 
Sv: Hingst till Irco Mena sto.

Hur ser hon ut, hur är hon i temperamentet och hur hoppar hon? Styrkor/svagheter? Kan du tänka dig att köra ner t Tyskland har du ju mkt att välja på...

Hon är en sporthäst modell. Extriören på henne är ganska bra. Fin i sina ben.

Hoppar med spänst, är något het, försiktig och snabb i rekationen. Gångarterna är inget vidare men har en hyfsad galopp. Hon är inte så stor 165cm men avkommorna har blivit stora första 178cm andra 170 nu (tre år) och den lilla kommer nog att hamna strax över 170cm
Har en häst i tyskland nu och de kan ha henne där också. Och de bor inte långt ifrån schockemöhler så det var därför jag var inne lite på hans hingstar.
 
Sv: Hingst till Irco Mena sto.

Fick jag välja av PS hingstar skulle jag utan tvekan ta Cento, han är Holsteins mest framgångsrika häst genom tiderna och han förärver sig verkligen väl. Jag skulle välja honom före Sandro Boy som jag faktiskt inte sett mycket intressant från. Iallafall om du vill ha äldre prestationshingst.
 
Sv: Hingst till Irco Mena sto.

Fick jag välja av PS hingstar skulle jag utan tvekan ta Cento, han är Holsteins mest framgångsrika häst genom tiderna och han förärver sig verkligen väl. Jag skulle välja honom före Sandro Boy som jag faktiskt inte sett mycket intressant från. Iallafall om du vill ha äldre prestationshingst.

Det som är problem med Cento är att han bara står på fryst och hon tar sig inte på det.

Har även tittat på Chacco Blue men jag tror han har fått en del ston i sverige och vill ha något som inte alla har.

Men har du fler förslag så är jag glad. Vi har räknat med att hon ska åka i mitten på januari.
 
Sv: Hingst till Irco Mena sto.

Nej, han finns på färskt om stoet är på station där:

Decktaxe: Versandsamen (nur TG-Samen): 1.000 € vorab und 2.000 € bei Trächtigkeit (Stichtag 01.10.) oder Besamung bei P.S. in Mühlen (Frischsamen): 1.000 € vorab und 1.000 € bei Trächtigkeit (Stichtag 01.10.) zuzügl. 7% MwSt.

Så kör bara om du kan!! ;)

Lordanos är en annan av mina favoriter! Vad vi annars saknar här är bra Stakkato- och Levisto-hingstar. Men än finns det ju ingen av dem som kommit upp i samma kaliber som Cento även om det finns många att välja på i Tyskland!
 
Sv: Hingst till Irco Mena sto.

Jag såg Chacco Blue i Falsterbo och nje, han var tyvärr en besvikelse. Både hoppmässigt och hur han såg ut.
 

Liknande trådar

M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 085
Senast: Digbil
·
Avel Inspirerad av tråden om de nya ELIT hingstarna i Trakehner Verband började jag fundera på när det kan vara dags för ASVH att utnämna en...
Svar
1
· Visningar
2 004
Senast: sona
·
Avel Hej alla Bukafalare Hoppas några orkar vägleda mig i denna djungel av hingstar som finns att tillgå................... Har ett...
Svar
5
· Visningar
1 286
Senast: Ramona
·
C
Avel Tänkte be om lite hjälp och synpunkter från er som är mer insatta i dagens hingstar än vad jag känner mig just nu. Födde upp hästar på...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 196
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp