Hingst till Ragazzo sto.

Godsend

Trådstartare
Har nu bestämt mig att betäcka mitt ena sto. Vill gärna ha lite tips om hingst.
Hon är snyggt sto ser nästan ut som en hingst. Uttrycksfull och nästan hingst nacke. Högrest. Bra kors och väl ansatt hals. bra djup i bålen.
De jag skulle önska i exteriört är att hon kunde vara mer högställd.

Hoppar med god teknik och rör sig med bra påskjut och i uppförsbacke.

Söker då en högställd hingst som ska lämna coola avkommor, då stoet är känslig och lite nervös.

Avkomman ska främst användas som dressyrhäst, men även hopphingstar som lämnar bra gång är intressant.

E.Ragazzo ue. Alpen furst.
 
Sv: Hingst till Ragazzo sto.

Har betäckt med honom tidigare, men med färsk. Är mkt nöjd med den Avkomman. Hur är dräktigheten på fryst?
 
Sv: Hingst till Ragazzo sto.

Ingen aning, men han är ju död så därför undrade jag om det fanns fryst.
 
Sv: Hingst till Ragazzo sto.

Han är borttagen från Blue Hors egen hemsida så jag tvivlar på att det finns mycket (om något alls) kvar från Don Romantic.

Lövstas nya hingst Benetton Dream kanske kunde bara något?

Skovens Rafael?
 
Sv: Hingst till Ragazzo sto.

Har två med Romanov i stammen. Kunde därför vara kul med nått annat.
Benetton dream har kanonstam:) hur är hans avkommor?
 
Sv: Hingst till Ragazzo sto.

Hej!
Har ett Ragazzosto som jag betäckte med Cartier. Blev inte så dumt - 2 år just nu, så jag vet ju iofs egentligen inte hur han blir. Valde honom just eftersom han sades ge lugna och samarbetsvilliga avkommor - med både bra gång och kapacitet för hopp. Vill du se bild eller något så pma mig med din adress!
 
Sv: Hingst till Ragazzo sto.

Finns en del att läsa på Lövsta om honom.

Hans första årgång är född 2009 och hittils har han lämnat 3 godkända söner, vilket inte är illa pinkat.
I tyskland har han ett avelsindex på 151.
Tydligen är FRH i hans namn också något speciellt. Det är en speciell nämnd som tilldelar den titeln till hästar som bedöms vara exceptionellt talangfulla.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 202
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 465
Avel Har ett välhoppande dressyrsto efter Briar och sedan fullblod på mödernet. Vi vill gärna lägga på en hopphingst för att få ett rent...
Svar
17
· Visningar
2 074
Senast: Långnos
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 100
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp