Hingst till ridponny-sto

Skugga

Trådstartare
Jag har ett ridponnysto jag vill betäcka till våren, men vill ha lite input på vad jag ska lägga på.

Stoet är 140 cm e Power Boy – okänd (mitt stos mor har okänd stam men riktigt bra tävlingsmeriter). Mitt sto rör sig taktmässigt och trevligt, vägvinnande skritt, kanske något tung trav, stor galopp. Hon är litet lågställd, har något grovt huvud men är i övrigt korrekt med framförallt bra hals och halsansättning. Hon nedärver bra hovar, bra hals, takt, hoppförmåga och framförallt ett temperament som är helt out-standing.

Jag är ute efter en avkomma till tävling för egen del – strävar i detta fall alltså efter en övervuxen ponny. Stoet nedärver stort (fyra avkommor med ridponnyhingstar, två är övervuxna a 155 cm+)(samtliga bra), men vill ha en ridponnyhingt 145+ alt. förädlingsgodkända raser.

Jag skulle vilja matcha med något högställt, ädelt med nätt huvud och mycket luft i gången.

Vad tror ni?
 

Liknande trådar

Avel Jag har letat som en galning på nätet efter en hingst jag tror passar mitt sto . Finns aldelles för många bra. Mitt stos svagheter är...
Svar
12
· Visningar
1 487
Senast: xDollyx
·
Avel Lämplig hingst till d-ponny sto, 144 cm, imp Irland, rör sig fantastiskt och hoppar även, meriter upp till LA dressyr. Avkomman ska...
2
Svar
33
· Visningar
4 153
Senast: Fiorano
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 099
Senast: Jate Volim
·
Avel Jag ska ev betäcka fullblodsstoet nästa år. Det är en 10åring (2006)som gått löp från 2008 fram till 2015, med ett avbrott 2012. Dock...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 348

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp