hingst till sto (Quite Easy - Maraton)?

chilipop

Trådstartare
Hej!

Funderar på att betäcka mitt sto till våren och undrar om det är någon som skulle vilja ge mig några tips på bra hingst till henne?

Jag vill ha en avkomma som kan är bra i alla grenar så man ev. kan tävla i fälttävlan och de andra 2 grenarna också... Lynnet, bra hovar och bra benställning är också väldigt viktigt för mig.

Mitt sto är efter Quite Easy - Maraton - Rote boldt. Hon är 164 cm och åt det grova hållet med kort rygg. Fick 1 klass i både dressyr och hoppning som 3 åring. Är tyvärr inåttåad fram och har ganska dåliga hovar. Har bra lynne men bockar gärna ;) Är på gränsen till överbyggd men har annars relativt bra typ.

Tacksam för allt!:bow:
 
Sv: hingst till sto (Quite Easy - Maraton)?

Jag gillar Baltimore. Snygg, svart, lätt i typen och borde bli rätt poppis när han fortsätter visa framfötterna med Malin B i sadeln... För en hoppehäst då ;-)
 
Sv: hingst till sto (Quite Easy - Maraton)?

Hur är hon i temperamentet? Vi har själv en QE-avkomma, sto, med ganska mycket nerv. Andra som vi träffat med sto e QE vittnar om samma sak. Väldigt mycket kapacitet men känsliga.
 
Sv: hingst till sto (Quite Easy - Maraton)?

Jag hade ett sto som var efter QE - Maraton - Galant. Och ägde hennes avkomma efter Aerline H. Toppenfin avkomma med både huvud och kroppen för sig. Fick diplom å 3 års :) Så lättlärd, villig och lugn. Hon var på klinik 3 vändor som 2 åring pga sticksår och de tyckte hon var otroligt lugn och fin 2 åring :)
 

Liknande trådar

Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 452
Avel Tjoho! Jag är total nybörjare imon avel men är sugen på att betäcka mitt sto e. Quite Easy. Hon både hoppar och rör sig ganska bra och...
Svar
15
· Visningar
3 241
Senast: Fiorano
·
Avel Litet, lite lågställt sto, mycket Quite Easy-humör. Fantastiskt avstamp o god ryggverkan. VÄLDIGT rädd om sig. Fantastiskt möderne...
Svar
19
· Visningar
3 407
Senast: LucyShow
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 440
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp