Hingst till weltmeyer/walt disney sto.

Jiovedi

Trådstartare
Jag köpte min drömhäst i våras. Tanken var att vi skulle träna (utbilda mig) för att senare tävla och utvecklas. Men denna sommar har satt stopp för detta och jag vill ge min dam tid att läka och förhoppningsvis komma tillbaka till träning/tävling. Så tänkte betäcka henne i vår 😍 eftersom jag inte alls är insatt så frågar jag nu er om tips på hingst som kan passa min dam.

Hon är fux efter wordly ee. Weltmeyer. Hon har även walt disney i blodet från mammans sida. Ca 162cm. Super trevlig i all hantering och ridning. Dock fux sto som väljer sin ryttare. Kan bli väldigt spänd med fel person som rider/hanterar henne. Så någon skarp hingst till henne är inte att föredra. Hon har trevliga gångarter trots att hon suttit fast överallt i kroppen 😱 detta är nu åtgärdat så skall bli roligt att se henne in action när hon läkt skadan/skadorna. (Muskelruptur och lindrigare gaffelbandsskada)


Nå, va tror ni kan passa detta sto?


Screenshot_20181001-095820_Gallery.jpg
 
Vill du ha hingst i Sverige eller går utlandsskick bra?
Donnerhall-blod till W-linjen och framförallt Weltmeyer är en gammal golden cross.
Beroende på hennes ålder/gynstatus tror jag Dalwhinnie kan vara värd att titta på. Hans fertilitet är inte topp, värt att veta.
Delatio är också en riktigt fin GP-hingst med D-blod.
 

Liknande trådar

Avel Jag har redan valt ut några kandidater till mitt ena fullblods sto, men jag har skit svårt att välja slut kandidaterna - vill ha 2 st så...
2
Svar
23
· Visningar
2 727

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp