Hingst till Zuidenwind-sto

MissFideli

Trådstartare
Roar mig med att leta hingst till en av unghästarna i stallet. Hon blir 3 år i sommar och har alltså inte presterat, men fick jag bestämma skulle hon betäckas innan hon rids in. Det är en otroligt bildskön tjej, som alltså är efter Zuidenwind och undan ett PRE-sto. Hon är väldigt rörlig, med trevliga bakben. Högställd.
Eftersom hon inte hunnit prestera eller ens ridas, är det ju svårt att veta exakt vad hingsten behöver ha.
Men han måste ha ett väldigt bra temprament, damen ifråga är genomsnäll men väldigt känslig. Aldrig sur, men lite åt det ängsliga hållet.
Annat han gärna får ha är att han inte bör vara under 165 (eller åtminstone ge där och över) och ha bra längd i steget.
Jag kan ju tyvärr inte visa några filmer med tanke på underlaget, men även om detta är en teoretisk betäckning så gör det ju inget om det är nått man kan lägga fram till ägaren sen om intresse finns att betäcka.
Planen är en avkomma som ska tävla dressyr på hög nivå.

Så har ni några bra tips?
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 058
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 680
Senast: Kisseninan
·
Avel Jag köpte min drömhäst i våras. Tanken var att vi skulle träna (utbilda mig) för att senare tävla och utvecklas. Men denna sommar har...
Svar
1
· Visningar
1 106
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 465

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp