Hingst tips till fbl sto!

Sv: Hingst tips till fbl sto!

va kul att så många har tips!

Carthageno är en hingst som jag helt missat, han är definitivt aktuell, ser snygg ut i typen och har väldigt intressant stam. Bra pris, gillar att det är levande föl avgift, dräktighets statistiken verkar ju ok.

Channon går tyvärr bort, fin hingst med bra stam men tyvärr fel inriktning för mig. även Last Liberty och Aerline H gillar båda två, är också ett stort fan av Tornesch, har tidigare betäckt med sistnämnda och fick ett väldigt fint föl men är fruktansvärt missnöjd med hingsthållaren var på alla hingstar hos denna går FETbort. :(

Nobel är härstamningsmässigt intressant - gillar stofamiljen, snygg och titta på dessutom (på bilderna iaf) Med den härstamningen borde det ju betyda lite av en multitalang? Mycket intressant...

Har också hört att Camaro kan lämna lite heta hästar och det behövs inte, Cortus väljer jag att plocka bort för det är ingen hingst som faller mig i smaken - vet inte varför men nej den vill jag inte använda.

Ronaldino H går bort för gångarternas skull, har hört flera som sagt att han inte rör sig nåt vidare trevligt och betygen efter bruksprovet stämmer med var jag hört.
Feliciano har alltid varit en av mina favoriter så han vore ju nåt, dessutom vet man ju lite mer av vad man kan få, han är ju gammal i gamet, men är han betydligt dyrare så är det ju ett minus, gillar dock starkt sonen Hip Hop, (har en förkärlek för Electro) hmm båda två får jag nog titta närmre på!

Chess har en kompis en valack efter, mycket trevlig häst, dock fruktansvärt stor - ca 175cm som 5åring! Riktigt så stort vill jag inte, lämnar han ofta stort?
Har sett både Chess och ett par söner till honom på nåt hingsttåg och tyckte inte alls det såg tokigt ut.

Jag bor i Jönköping men jag har inte stenkoll på vilka hingstar som står i närheten på naturlig betäckning, vill helst ha AI eller TAI så det inte blir några skador eller dyl..
Funderar däremot lite på Szkopul 929, har sett några fina föl efter honom, hittar dock ingen hemsida eller annan info vid sökning på google... Nån som vet nån sida med info om honom?
Tycker att han är en fin hingst som är lite underskattad, för om jag minns rätt så har han väl en fin prestations stam även om stammen inte innehåller några, för oss svenskar, "kändisar" ?

Det är skojigt att ha ett fullblod, sååå mycket mer hingstar att välja mellan!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hingst tips till fbl sto!

Men jag undrar lite på Carefull, står att han kostar 10000kr vid 45dagars dräktighet på hemsidan, inga andra avgifter som tillkommer då alltså? vid tex 17 elller 90 dygn? Uppfattar jag det hela rätt?
 
Sv: Hingst tips till fbl sto!

Men Szkopul har ju Humanist i stammen, han var ju jättekänd i Sverige;)

Szkopul står på naturlig betäckning i Knivsta norr om Stockholm.
 
Sv: Hingst tips till fbl sto!

Norr om Stockholm var ju lite långt att åka så då får han stykas från listan... Synd!
 
Sv: Hingst tips till fbl sto!

Men jag undrar lite på Carefull, står att han kostar 10000kr vid 45dagars dräktighet på hemsidan, inga andra avgifter som tillkommer då alltså? vid tex 17 elller 90 dygn? Uppfattar jag det hela rätt?

inga andra avgifter tillkommer på hingsten! men sen kostar det ju med veterinär o station o så... :angel:
 
Sv: Hingst tips till fbl sto!

Man pratade redan i år om att inte skicka honom upp hit. Nästa år tror jag att man siktar in sig på AI främst som jag förstod det.
Vi hade två betäckningar med honom på vår station i år och båda tog sig men det såg inte så kul ut i microskop.

Någon mer än jag som hört detta, vill inte fara med felaktigheter. Kan det vara skick upp hit? Men det tar egentligen inte mer tid än till andra ställen, det är närheten till flyg eller tåg som avgör.

Grejen är att vi själva pratade om honom till vårt fullblodssto och vår stationsägare då sa, sorry, no can do!
 
Sv: Hingst tips till fbl sto!

Chess har en kompis en valack efter, mycket trevlig häst, dock fruktansvärt stor - ca 175cm som 5åring! Riktigt så stort vill jag inte, lämnar han ofta stort?
Har sett både Chess och ett par söner till honom på nåt hingsttåg och tyckte inte alls det såg tokigt ut.

Vi hade ett sto fram till i våras (avlivades då tyvärr) efter Chess - Ciceron. Hon var blott 161 cm, så det skiftar nog väldigt :P Då var hon 10 år...
 
Sv: Hingst tips till fbl sto!

När jag pratade med hingsthållaren förra året undrade han vilken station jag skulle välja, och jag sa att jag skulle till en ett par mil norr om Stockholm.

Jag tänkte försöka tillverka en helsyster till mitt föl nästa år, det är därför jag undrar. Tror tyvärr inte att mitt sto är lämpligt att köra från Stockholms skärgård ner till Skåne:(
 
Sv: Hingst tips till fbl sto!

Kolla då upp det ordentligt så jag inte ljuger för dig.
Jag skall prata med min station igen och kolla så att jag inte missuppfattat något.
 

Liknande trådar

Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 434
Senast: Freazer
·
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 216
Senast: Unafraid
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 375
Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 438

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp