Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

hofi

Trådstartare
Om en hingst är ägd av ett bolag (handels), det är två ägare där båda är firmatecknare. Får då båda underteckna språngsedeln eller är det en särskild. Jag undrar om det finns någon som har koll på detta särskilt när det gäller islandshingst.

hofi

Trådstartare
Tack så mycket. Jag har en fråga till. Om en person i detta bolag vägrar att släppa papprena till den andre, hur gör man då? Kan SIF utfärda en språngsedel oavsett vad denna person säger. Det förekommer naturligtvis inga fölavgifter eller språngavgifter. Regkostnaden ska naturligtvis betalas av stoägare till SIF?

Bättre att fråga SIF direkt, det är nämligen lite knepigt detta har jag förstått. :D

Finns stoet med i språngrullen, om du inte med säkerhet vet kolla det först. :confused:

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6498 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Avel Ska för första gången betäcka genom semin och har lite funderingar!😃 Har koll på hingstkostnaden men kan inte riktigt bestämma mig för...
Svar
9
· Visningar
721
Skola&Jobb Vad gäller? Jag skulle alltså ha jobbat i dag, 21-07. har setat och kört närmare 7 mil och hade bara ca 2 mil kvar. Stannar innan en...
2
Svar
27
· Visningar
2 322
Ekonomi&Juridik Det finns en gård i närheten som har ett markareal på ca 150ha som jag och en kompis satt och funderade på vad som krävs för att kunna...
Svar
9
· Visningar
1 097
IT&mobiler Jag tänkte på tråden om billigast mobilabonnemang. Jag har mobilt internet via Tele2 nu och är så trött på att det är så gräsligt...
2 3
Svar
59
· Visningar
819

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föl 2021
  • Skicka hösilage för analys

Omröstningar