Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

hingstar i asvhs databas

Sv: hingstar i asvhs databas

Som jag fattar det så innebär det "bara" att de är registrerade, inte att det är godkända.

orion_x

Trådstartare

ah, men om det inte står "ej kvalificerad" efter namnet då? Uscha, den här halvblodsaveln gör mig småtokig som nybörjare..;)

Har du kollat faktabladen på hingstarna, hos ASVH? Där kan du se vilka som har löst betäckningslicensen i år. :idea:

Senast ändrad:

Görel

Moderator

Jag TROR inte att det står ej kvalificerad efter alla icke godkända, men jag är inte 100%.
Ett sätt är att kolla hästens registreringsnummer. Ett rasrent halvblod har raskod 04 och de med gröna papper har fyra sista siffror som börjar på 0-5. Börjar de på 6 har hästen vita papper, som min häst som har 04-90-6XXX. Andra löpnummer gäller för andra färger på papper, men det har jag inte i huvudet just nu.

orion_x

Trådstartare

Ok, tack så mycket. Känns lite pinsamt att ringa in till asvh hela tiden och fråga om stammen på hästar... men det är ju lite dumt när de ej är från sverige..

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5525 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Avel (fel tråd?) Iallafall, hur blir papprerna på en häst efter Axell's Camaro? Som bara är godkänd i Zfdp. Helt ny i det här. Han är om jag...
Svar
11
· Visningar
817
Avel Vad betyder "hingstkaraktär" för dig? Utstrålning, "maffig", vaken, bärighet, steg... något med blicken som säger "jag är kung" O_oO_o...
Svar
8
· Visningar
598
Hästmänniskan Jag har kollat runt efter tränare på Tränarportalen. Om man som tränare vill ansluta sig till Tränarportalen så står det så här: "i...
2
Svar
37
· Visningar
1 442
  • Artikel
Hästnyheter Han var med på långa listan i danska truppen inför OS 2016, utsågs till Årets DWB-hingst samma år och är far till sju godkända söner i...
Svar
0
· Visningar
87

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 25
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

• Föl 2021
  • Betäckningar 2021