hingstar i asvhs databas

orion_x

Trådstartare
Om man kan hitta hingstarna i ASVH's databas, är det liktydigt med att de är godkända i Sverige?
 
Sv: hingstar i asvhs databas

Som jag fattar det så innebär det "bara" att de är registrerade, inte att det är godkända.
 
Sv: hingstar i asvhs databas

ah, men om det inte står "ej kvalificerad" efter namnet då? Uscha, den här halvblodsaveln gör mig småtokig som nybörjare..;)
 
Sv: hingstar i asvhs databas

Har du kollat faktabladen på hingstarna, hos ASVH? Där kan du se vilka som har löst betäckningslicensen i år. :idea:
 
Senast ändrad:
Sv: hingstar i asvhs databas

Jag TROR inte att det står ej kvalificerad efter alla icke godkända, men jag är inte 100%.
Ett sätt är att kolla hästens registreringsnummer. Ett rasrent halvblod har raskod 04 och de med gröna papper har fyra sista siffror som börjar på 0-5. Börjar de på 6 har hästen vita papper, som min häst som har 04-90-6XXX. Andra löpnummer gäller för andra färger på papper, men det har jag inte i huvudet just nu.
 
Sv: hingstar i asvhs databas

Ok, tack så mycket. Känns lite pinsamt att ringa in till asvh hela tiden och fråga om stammen på hästar... men det är ju lite dumt när de ej är från sverige..
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 837
Senast: Freazer
·
IT & mobiler Ni som släktforskar. Vilket program använder ni och varför? Jag har fått inse att Holgerdata verkar vara nedlagt dvs det kommer inte gå...
Svar
2
· Visningar
464
Senast: Habina
·
Avel Tänkte dela med mig lite av tips och råd i det här med att döpa sporthästar (säkert andra med men i det här är sporthästar min referens)...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
16 446
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
545

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp