hingstar i asvhs databas

orion_x

Trådstartare
Om man kan hitta hingstarna i ASVH's databas, är det liktydigt med att de är godkända i Sverige?
 
Sv: hingstar i asvhs databas

Som jag fattar det så innebär det "bara" att de är registrerade, inte att det är godkända.
 
Sv: hingstar i asvhs databas

ah, men om det inte står "ej kvalificerad" efter namnet då? Uscha, den här halvblodsaveln gör mig småtokig som nybörjare..;)
 
Sv: hingstar i asvhs databas

Har du kollat faktabladen på hingstarna, hos ASVH? Där kan du se vilka som har löst betäckningslicensen i år. :idea:
 
Senast ändrad:
Sv: hingstar i asvhs databas

Jag TROR inte att det står ej kvalificerad efter alla icke godkända, men jag är inte 100%.
Ett sätt är att kolla hästens registreringsnummer. Ett rasrent halvblod har raskod 04 och de med gröna papper har fyra sista siffror som börjar på 0-5. Börjar de på 6 har hästen vita papper, som min häst som har 04-90-6XXX. Andra löpnummer gäller för andra färger på papper, men det har jag inte i huvudet just nu.
 
Sv: hingstar i asvhs databas

Ok, tack så mycket. Känns lite pinsamt att ringa in till asvh hela tiden och fråga om stammen på hästar... men det är ju lite dumt när de ej är från sverige..
 

Liknande trådar

Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 161
Senast: Lea88
·
Avel Önskar tips på svensk stammade halvblods hingstar. (SWB godkända) Har en vän som har ett sto med gammal svensk halvblodstamstam som vi...
Svar
11
· Visningar
1 043
Senast: jemeni
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 576
Avel Frågar åt en vän. Söker tips på Welsh hingst på semin (helst) eller som står i Norrland. Helst C-ponny. Även D-ponny är av intresse...
Svar
3
· Visningar
455
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp