Hingstar med bra sperma...

Corax

Trådstartare
Ni som betäckt i år, tog sig era ston på första brunsten och med vilken hingst?
Förra året betäckte jag med Bugatti och hon tog sig på en gång!
 
Betäckte med Aer i fjol och hon tog sig på första. I år blev det Camiell-Flamingo Z och hon tog sig på första nu med.

Då har hon ändå haft lite vätska i livmodern båda gångerna så vet. har inte varit jättehoppfulla. Men jag har en duktig pålla!
 
Mitt sto tog sig på första brunsten, och vi betäckte med Santa Cruz.

Det andra stoet, seminerades med Lasandos, men det dröjde tills andra brunsten innan det tog sig.. vilket också var bra! :D
 
hej hopp jag vet ett connemarasto som skulle betäckas i somras och hon behövde den bästa sperman för hon var väldigt svår att få dräktig så dom som ägde henne har kollat upp hingstar och den bästa dom hittade var... Oj vad heter den nu igen. Den enögda hingsten som roffe göran rider?
Står på flyinge iafl..
 
Vi betäcke våran 3-åring med Hertug och hon tog sej direkt :)
 
Japp, båda två!

En förstagångare (11 år) och en gammal märr (20 år), med samma hingst: Zeb, naturlig betäckning.
 
En treåring är betäckt med Santa Cruz, hon tog sig på andra försöket. Vårt andra sto tog sig på första med Crelido.
 
Inget av mina 4 ston har tagit sig på direkten....

Två ston betäckta med Nactus(naturligt) tog sig på andra försöket, varav det ena stoet är svårt att få dräktigt.

Ett sto ska jag kolla nu på 16 dygnet på söndag om hon har tagit sig på andra försöket med New Balance.

Ponny stoet gick om och står för betäckning, andra gången hos Nf hingsten Roadlease Dancing Gold.

Det har inte varit någon smidig säsong för mig i år. Jag tycker jag har kört hästar kors och tvärs hela sommaren...... Man skulle vara veterinär själv med egen ulutrustning tänk vilken tid man skulle spara då!
Lill
Stall Nöbbeled
 
jag betäckte två ston med Lambourghini, de tog sig på första gången, och ett sto med Bocceli, hon tog sig den första gången hon med, provade Ragazzo först 2 ggr till ett sto men det blev ingenting :cry:
 
Det är nog en ihop blandning av Chrisse, QE rids av Peter Eriksson, och det är den ende enöde hingsten flyinge har nu (Trofé fanns tidigare också)

till trådskaparen, mitt sto har återigen betäckts med QE och även denna gången tog det sig på första försöket.
 
Det kanske det är :confused: Har ingen aning, vet bara att han är enögd, men jag har för mig att det är Rolf Göran som rider QE
 
Min pålla betäcktes med Bugatti i år...hon tog sig också på första gången.
Corax....kan man inte få se en bild på din Bugatti avkomma :bump:
/Wera
 
Oj då blandade jag ihop dom. Det var iafl QE jag menade. Så va de ja, peter eriksson. jaja ;)
Men den ska tydligen ha bra sperma (vad jag hört)
 
mitt sto blev dräktig på andra brunsten, men den första brunsten var extremt konstig, den blivande pappan är i alla fall sambesi :)
 
Nej det är det inte, vad jag vet har R-G B bara ridit honom en gång då han fick låna honom på en clinic på Flyinge.
Det är Peter Eriksson som rider QE.
 
yapp det gjorde hon , med Pascal naturligt och hon själv är 22 år :banana: :banana: :banana:
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 064
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 838
Senast: Freazer
·
Avel Hej! jag behöver tips från er med mer erfarenhet. Jag har några ston på besök till min hingst, varav ett av dem aldrig varit betäckt...
Svar
9
· Visningar
1 181
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
545

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp