Bukefalos 28 år!

Hingstar med långa ben.

FadeAway

Trådstartare
Antingen multistammat eller hopphingstar.

Kraven är:
  • Bra halsansättning.
  • Långlinjerat och låånga ben.
  • Bra galopp.
  • Ej skimmel (annars hade Corlensky G varit en favorit)
  • Gärna äldre hingst så man vet vad de lämnar.
  • Stå på semin (TAI/AI) Sverige, Danmark eller på skick till nått av länderna.
  • Inte lämna smått.

Stona är e Lord Alberh - Pentagon - Labrador.
Har något rak hals, något oelastisk trav och markbunden galopp. Något raka haser men 8 på benen. Hoppar bra och har riktigt trevligt temprament. Lite tyngre modell. Taktmässiga gångarter.

Andra stoet är e Pomme Royal - Felix - Chirac. Lite bättre modell än föregående men har kort trav och galopp. Hoppar trevligt men är lite mer osäker i sig själv. Mödernet har dock mest dressyrmeriter. Mormor och mormors mor är berättigade elit.
 
Sv: Hingstar med långa ben.

Frågan är bara om han kommer finnas kvar nästa år. Någon som vet det?
 
Sv: Hingstar med långa ben.

Colmar borde väl också kunna vara ett alternativ till sto nummer 1. :D
 

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 176
Senast: Jate Volim
·
Avel Nu är jag ute i väldigt god tid, för ska inte betäcka om förrän 2017, men då det fölet (?) blir stoets sista förmodligen, vill jag satsa...
2
Svar
23
· Visningar
3 528
Senast: HMQ
·
Avel Vad skulle ni lagt för hingst på detta stoet om ni fick välja? Märk väl att detta enbart är tankar och att stoet med största sannolikhet...
Svar
12
· Visningar
1 352
Avel Går i lite tankar på att betäcka mitt ponny sto (145cm) tysk ridponny, då med mål att få en normal stor storhäst och därmed betäcka med...
2
Svar
31
· Visningar
4 739
Senast: Nafayette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp