Bukefalos 28 år!

Hingstar på Island

tina_sj

Trådstartare
Finns det någon sida med info om vilka hingstar som betäcker på Island?

Jag har kollat på eidfaxi, men jag vill ha mer alternativ.
Har nämligen köpt ett ungsto (brunskimmelskäck) som jag ska betäcka nästa år innan jag tar hem henne.

Eller är det någon som har någon hingst att rekommendera?
Helst vill jag ha någon med splashanlag, Glampi är ju helt klart ett alternativ.
 
Sv: Hingstar på Island

Jag rekommenderar Hrodur frá Refsstödum. En av de populäraste hingstarna på Island just nu. kanske fulltecknad 2008, men fråga kan man ju alltid göra. Vart står ditt sto? Du har ju Glampi-sonen Moli frá Skridu på södra Island t ex(vet inte riktigt hur mycket roliga färganlag han har dock). Också väldigt poppis. Eller musblack-skäcken Hruni frá Breidumörk. Extrem aktion på alla tre. Lycka till!
 
Sv: Hingstar på Island

Hrodur är fin, men han är farfar till min hingst som jag tänkte försöka få godkänd om några år, så jag vill helst inte ha nån som är släkt med honom.

Hon står på norra Island..
 
Sv: Hingstar på Island

Hestafrettirs hemsida är ju under ständig uppdatering med hingstar och allmänna nyheter. Där finns endel hingstar att kika på, både bedömda och obedömda lovande ämnen.
 
Sv: Hingstar på Island

Hjalmar e. Glampi?

hjalmar_frontpage2.jpg
 
Sv: Hingstar på Island

Tack för alla tips, är faktiskt lite sugen på Baugur, även att han är E. Hrodur.
Baugur känns så himla flott :)
Hjalmar är också fin, har ju ett tag på mig att fundera.
 
Sv: Hingstar på Island

ja, det är han jag menar :)

vet någon vad han kan kosta att betäcka med?
 
Sv: Hingstar på Island

Hjálmar är underbar, honom gillar jag skarpt! Är helt kär i Glampis avkommor, och jag gillar verkligen bukskäckarna...
hans trav verkar vara outstanding, skulle gärna se en film på honom.

Sen tycker jag verklgien om Hágangur också, han har ridits av Mette Manseth och lär en femårig tjej att rida, han är fux med flax och har taktmässiga, trevliga gångarter, är välbyggd och verkar ha superlynne.

På Hvoli har de ett gäng fina hästar, Thokki är en favorit och sen självklart Montans Rökkvi: http://www.hvoll.is/Forsida/Hrossaraekt/Stodhestar/

Álfur frá Selfossi är en annan favorit, här finns bild på honom + hans bedöming + ett gäng andra pojkar:
http://www.foli.is/stodhestar.html

Ska fundera vidare på om jag hittar ngt annat. Annars kan du ju beställa hingstkatalogen från Eidfaxi?

/Ia
 
Sv: Hingstar på Island

Baugur är superfin! (Dock blir det lite linjeavel på Hrodur på ditt föl...)Ring Mette och fråga om han har plats och vad han kostar. Numret hittar du på www.simaskra.is
Lycka till!
 
Sv: Hingstar på Island

Hörde att Baugur ska vara på södra Island (selfoss) efter Landsmót. För din info.
 
Sv: Hingstar på Island

Vart i Tyskland kan man hitta Hjalmar? Är intresserad av betäcka med honom nämligen, och det är ju ganska smidigt om han INTE står på Island då ;)
 
Sv: Hingstar på Island

Jag veeeet! Jag vill ha en hel flock med bukskäck med mega-trav. Och några cremellos, kan få vara med också :angel:
Har en superfin paint i stallet- han är vit med en fuxfärgad mössa, och två små fuxiga fläckar på bogen och låret. Blå ögon. Helt ljuuvlig!

Då ska man bara hitta ett bukskäck-sto som inte är släkt med Glampi först...
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 190
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 557
Senast: Hedinn
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 370
Hästvård Jag har fastnat i en mentalt utmattande cirkel med hästen. Lång historia väldigt kort: Efter en omfattande sårskada för ca tre år...
Svar
14
· Visningar
1 208
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp