Hingstar som dött 2018

Komplettering av Nordsvenska Brukshingstar:

Brandt (2072) Kastrerad
Bristol 1902, 24 Ă„r
Gorm 1892, 26 Är, betÀckte 4 ston i Är...
HĂ„lger (2073), 5 Ă„r
Jorm 1940, 21 Ă„r
Kronprins 1946, 18 Är, betÀckte 2 ston i Är, son till Gorm 1892.
Orion 1987, 14 Är, betÀckte 2 ston i Är
Thamp (2097), Kastrerad
Vimmel 1974, 15 Är, betÀckte 2 ston i Är




*****************************************
S.J.'s Photo (US), elitpremierad, 28 Ă„r
Gentle Star (NO), A-premierad, 26 Ă„r
American Winner (US), 28 Ă„r
Calvin Capar (IT), 19 Ă„r
Beaumont Hanover (US), 18 Ă„r
Demilo Crown (DK), 22 Ă„r

Weltman 975, 23 Ă„r
Tip-Top 962, 24 Ă„r gammal, testikelcancer
Sandro Boy (kastrerad), dog hastigt under ett lÀttare dressyrpass hemma pÄ gÄrden, 17 Är

SkÀrmnÀs Pigall 504, 23 Är
Vidar 521, 21 Ă„r
Parat 451, 28 Ă„r
Ilead 501, 22 Ă„r

H.G.Balder (NO), redan nÀmnd men blev 17 Är och bröt benet i hagen
Feseth Lynet (NO), 17 Är, fick inga ston att betjÀna tror jag i Är och pga den rÄdande foderbristen valde de att avliva honom.
Alm Viktor (NO), 17 Är, var ofrÀsch i sina ben

Rotherwood Ambassador WSB 30706, 30 Ă„r
Arthur Welsh King, 30 Ă„r

Obelisque (new forest), 38 Ă„r!

Balkh d'Aigremont ox, 31 Ă„r

Cliff of Laps (connemara), 28 Ă„r
 
Helt fruktansvĂ€rt sorgligt! 😭
Han blev vĂ€l inte ens 20 Ă„r? Var inte han typ bara 18-19 nĂ„gonting? Ändlöst sorgligt! 😭

19 Är, verkligen ingen Älder pÄ en hÀst!

Jag fÀllde faktiskt en liten tÄr nÀr jag lÀste att han dött, det finns fÄ hingstar som gjort mig sÄ glad varje gÄng jag sett honom. Bara hans pappa och farfar har gjort mig gladare.
 
19 Är, verkligen ingen Älder pÄ en hÀst!

Jag fÀllde faktiskt en liten tÄr nÀr jag lÀste att han dött, det finns fÄ hingstar som gjort mig sÄ glad varje gÄng jag sett honom. Bara hans pappa och farfar har gjort mig gladare.

Nej, precis det jag tĂ€nkte ocksĂ„. 😭

FörstĂ„r det! Jag satt med grĂ„ten i halsen nĂ€r jag lĂ€ste det. 😞
 
Black Coffee Àr tydligen död, tror 2018. Inget jag lÀst om.. NÄgon som vet mer?

Har inte hört nÄgonting? Detta trots att jag följer hans senaste/sista Àgare pÄ Instagram och denne huserar inte allt för lÄngt frÄn mig. Vad har du fÄtt det ifrÄn att BC skulle vara död? SÄ vannsigt gammal var han ju inte, typ 20?
 
Har inte hört nÄgonting? Detta trots att jag följer hans senaste/sista Àgare pÄ Instagram och denne huserar inte allt för lÄngt frÄn mig. Vad har du fÄtt det ifrÄn att BC skulle vara död? SÄ vannsigt gammal var han ju inte, typ 20?
Jag pratade med en dam med intialerna E. F pÄ en tÀvling hon dömde pÄ för nÄgra veckor sen... Jag frÄgade vad han gör nu för tiden... DÄ fick jag det svaret. Du fÄr gÀrna luska lite!
 
Jag pratade med en dam med intialerna E. F pÄ en tÀvling hon dömde pÄ för nÄgra veckor sen... Jag frÄgade vad han gör nu för tiden... DÄ fick jag det svaret. Du fÄr gÀrna luska lite!

Ingen aning om vem personen Àr, men som sagt, jag har iaf inte hört nÄgonting om det. :)
Han stÄr inte heller som död pÄ Blup.
 

Liknande trÄdar

Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag Àr livrÀdd för det. Jag vill sÄklart egentligen inte flyga, men grejen Àr att jag vill till USA och sÄ...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 412
Senast: Paddington
·
HÀstmÀnniskan Hej, Jag vet att det finns mÄnga trÄdar om detta men av de som jag hittat Àr det mÄnga inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
  • LĂ„st
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bĂ€sta beslutet för mig, men frĂ„n att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 386
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Det hÀr med sommar Àr fan inget kul. Varför Àr det sÄ upphaussat? Det Àr ju hemskt. Idag har jag suttit inne i stort sett hela dagen...
2
Svar
24
· Visningar
2 038
Senast: Lingon
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

  • BorĂ€ntorna
  • SminktrĂ„den
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • UppdateringstrĂ„d
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp