Hingstar som dött 2023

Travavelshingsten Broadway Hall har somnat in, vid 23 års ålder.

broadway-hall-up1.jpg
 
Inte en svensk hingst men jag blev riktigt ledsen över nyheten att vackra Ferguson (från Holland) gått ur tiden, bara 12 år gammal. :cry: Komplikationer efter något ingrepp.

Pappa till min underbara treåring och var väl den eller i vart fall en av dem som hade flest avkommor i unghäst-VM förra året, representerad med goda resultat både bland fem-, sex- och sjuåringarna.
 
Inte en svensk hingst men jag blev riktigt ledsen över nyheten att vackra Ferguson (från Holland) gått ur tiden, bara 12 år gammal. :cry: Komplikationer efter något ingrepp.

Pappa till min underbara treåring och var väl den eller i vart fall en av dem som hade flest avkommor i unghäst-VM förra året, representerad med goda resultat både bland fem-, sex- och sjuåringarna.
Äkta tråkigt med en så fin och ung hingst och dessutom med xx-inslag så nära inpå. Men så mycket som han använts i Holland så kommer förhoppningsvis någon vettig son komma fram de kommande åren. Just nu är de ju inte så många.
 

Liknande trådar

Tjatter Som en person som alskar utvarderingar och planeringar forsoker jag alltid hitta lite tid i mellandagarna for att fundera over det...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 833
Senast: BernT
·
Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 469
Senast: Inte_Ung
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 576
  • Artikel
Hästnyheter En svensk officer och generallöjtnant har gått ur tiden. Kungens trotjänare Mertil Melin har dött, 78 år gammal. Han arbetade under...
Svar
0
· Visningar
309
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp