Bukefalos 28 år!

S

Springtime

Hej! Här verkar ju finnas massor med kunskap så jag passar på att fråga: har ni några förslag på hingstar till ett sto efter Tornesch? Hon är 172 cm hög, 9a på typen, inte speciellt bra gångarter men inget fel på hoppförmågan(!) Behöver således en hingst som förärver bra gång (o hopp givetvis..) och dessutom inte för vasst temperament (hon har så det räcker..). Funderar på Niveau, Nobel, Algot men också CiCiSenjor, Catch it Ask, Sir Oldenburg, oj oj många tankar men vet för lite om hur de nedärver sig - men det vet ni kära vänner! Kommentarer, reflektioner mottages tacksamt! :)
 
Sv: Hingstar

Det är för lite information. Jag skulle i alla fall vilja veta minst 3led för att kunna rekommendera någon hingst till just ditt sto.

Sen har du ett nämnt ett varierat antal hingstar. Både unga och gamla. Fråga är ditt sto meriterat och hur gammal är hon? Underlättar också om man ska he förslag till just ditt sto.
 

Liknande trådar

Avel Vilken hingst ska jag använda till mitt sto? Stoet är e.Midt-West-Ibi-Light och ue. Falleur. Har ett ganska vasst temperament så...
2
Svar
24
· Visningar
2 804
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare
  • Trollet rymmer

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp