Hingstarna!

A

aniratak

Ingolf 532
Eighty Eight Keys xx

vad vet ni om dom och deras avkommor? är det någon som har någon själv? hade ett sto efter ingolf och har nu ett sto efter Eighty Eight Keys xx!

(är det någon som känner till uppfödarna kristine och arne begtsson i åled?)
 
Ingolf 532
f. 1972 vid Klagstorp hos Hans Bertil Hansson, Vallby. Inköpt som föl av och tillhörig statens hingstdepå Flyinge t.o.m 1982. Därefter överlåten till Stiftelsen Sverige Avels-och Hästsportcentrum Flyinge.
Premierad B
e. Cyrano 457 u.Nefertiti 7518 e.Nepal 390 + 9 generationer.
161 cm i mkh
brun

Detta var det som stod i "Gamla Tiders Ädla Hingstar"

Emma.
 
Ingolf dog 1986, och hade placeringar i lätt hoppning. På den tiden var det ju fortfarande inte så vanligt att Flyinges hingstar tävlade så mycket.

Hans exteriöra utlåtande var: Väl ansatt hals, lång välliggande bog, ngt outvecklad manke. Bred i bröstet. Välutvecklat kors. Mycket goda extremiteter. Mycket god skritt och trav.

För stam och bild gå in på Del Mar http://www.pedigreequery.com/allbreed/ Där finns också Eighty Eight Keys.

Om hans avkommor vet jag inget mera än att jag sett ett par som startat fälttävlan.

På exteriörbedömning fick han 99898=43. Hans löpresultat var 14 3-1-2 665 160 SEK. Han har också startat MB dressyr.

Allt jag vet om Kirstine och Arne Bengtsson är att de ägde hingsten Abbot 539, men jag kan kolla i stamboken om det är någon speciell häst du letar efter!
 
Tack! ja jag skulle gärna vilja vetta lite om deras avkommor. Tänkte mest på det där med kristine och arne bengtsson är att min förra häst som var efter Ingolf är uppfödd av dom hennes morfar är abbot! och så vet jag att dom har fött upp både hennes mamma och mormor! Tänkte på det om jag kan få reda på om hon har något syskon eller halvskyskon. och så har jag ingen aning själv om hon har haft för själv!??
hon e efter Ingolf
och undan Binett 14224
tänkte har dom någon hemsida?
 
Har en vallack som e 11 år efter "88:an". (Bilder på honom nedan)Han e ca 1,69-1,70 hög, ungefär som 88:an.(min pållens mamma var inte särskilt hög) Han har lång kroppssform och lång hals. Han e väldigt lättlärd i dressyren och i terrängen. Väldigt lugn och go i stallet men mycket rädd av sig när man lämnar stallet och de andra hästarna. Hmm vad kan jag mer berätta.... tja han hatar åka transport. Blir ett nervvrak! Svetten rinner av honom och han har tom blött näsblod :smirk:
huvud
Sambucus xx
 
Kollade upp Binett i stamboken och enligt den har hon bara fått ett föl. För bästa information får du nog kontakta Kristine och Arne.

Mvh Åsa
 
Sv: Re: Hingstarna!

Tack! ja jag skulle gärna vilja vetta lite om deras avkommor. Tänkte mest på det där med kristine och arne bengtsson är att min förra häst som var efter Ingolf är uppfödd av dom hennes morfar är abbot! och så vet jag att dom har fött upp både hennes mamma och mormor! Tänkte på det om jag kan få reda på om hon har något syskon eller halvskyskon. och så har jag ingen aning själv om hon har haft för själv!??
hon e efter Ingolf
och undan Binett 14224
tänkte har dom någon hemsida?

Min ponny kmr okcså från A&K bengtsson hans morfar är abbot och pappa är amarillo :D
Ngn som vet mer om dem??
 
Sv: Hingstarna!

Jag känner Arne och Kristine. Jag har hjälpt dem sedan jag var väldigt liten med att premiera, rida och utbilda deras hästar. De födde upp Halvblod, russ och shettisar.

Tyvärr har de nog ingen hemsida, de har slutat med sin hästuppfödning och har inte kvar hästarna.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
546
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 887
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 455
Senast: Masse
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 514
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp